A helyzet emlékeztetett Michael Schumacher 2016-os és Nico Rosberg 2014-es esetére, mindkét alkalommal az élen álló pilóta miatt nem tudtak mért köröket teljesíteni az ellenfelek. Schumachert megbüntették, Rosberg megtarthatta a pole pozíciót, a Mercedes pilótája meg is nyerte a versenyt.
A korábbi példákkal ellentétben Leclerc összetörte a Ferrarit,
és a cikk írásakor még nem tudni, hogy a csapat a sebességváltó cseréje nélkül meg tudja-e javítani az autót. Amennyiben nem, Leclerc-t automatikusan hátrasorolják, az ellenfelek részben ezért nem hiszik, hogy a monacói pilóta szándékosan ment a falnak az utolsó percek során.
„Egy ilyen baleset valós veszélyt jelent, ha ki kell cserélni a sebességváltót, akkor tíz hellyel hátrasorolják – utalt Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke tévesen az öthelyes rajtbüntetésre a Sky Sports műsorában. – Nem csupán apró súrolás volt, hanem rendesen összetörte” – mutatott rá az osztrák üzletember.
A csatorna szakértőjeként dolgozó Nico Rosberg rögtön rámutatott, hogy Leclerc balesete nagyon hasonlított Nicholas Latifi délelőtti ütközésére, a kanadai pilóta kapcsán a Williams a sebességváltó cseréje nélkül is meg tudta javítani az autót, a Ferrarinál ebben nem voltak biztosak az időmérő után.
„Igen, aggódunk, de ellenőriznünk kell, még túl korai erről beszélni. Hagyjuk a szerelőket és a mérnököket, hogy megvizsgálják a sebességváltót a következő órák során” – jelentette ki Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke közvetlenül az időmérő edzés után.