Ha a pilóták között van egyértelmű vesztese a múlt heti Belga Nagydíjnak, akkor az mindenképpen Sergio Pérez. A mexikói pilóta a kivezető körén törte össze a Red Bullt, és bár a rengeteg várakozásnak köszönhetően visszatérhetett a pályára, mindezt már csak a mezőny végén tehette meg. Ez pedig megpecsételte a sorsát, ugyanis versenyzők csak a biztonsági autó mögött tettek meg pár kört, vagyis előzni nem lehetett.
A Red Bull pont azon a hétvégén jelentette be, hogy 2022-ben is Pérez lesz az egyik pilótájuk, ám ennek a hibának a vezetőség egészen biztosan nem örült. Sokan azt gondolhatták, hogy a mindig szigorú Helmut Marko, az energiaitalosok motorsport-tanácsadója nagyon összeszidta a mexikói versenyzőt, ám ez nem így történt.
Minden megfeszített tempóban zajlott, hiszen próbáltuk megjavítani az autót
– nyilatkozta Pérez az FIA sajtótájékoztatóján a Holland Nagydíj hétvégéje előtt. – Volt egy rövid párbeszédünk, de [a balesetről] nem mondott semmit, hanem csak a következő lépésről, vagyis a versenybe történő visszatérésről volt szó. Feltettük a magas hátsó szárnyat az autóra, és izgatottan vártuk a futamot, hogy visszaszerezzük a helyezést. Semmit nem kell mondania, [magamtól is] tudom, hogy mit rontottam el, [ehhez] már hosszú ideje vagyok itt, szóval bocsánatot kértem az egész csapattól a hibámért.”
A Red Bull szerelői valóban bravúrosan teljesítettek, legalábbis Christian Horner szavai alapján, aki a futam után kijelentette, hogy egy normál-esetben 3-4 óráig tartó javítást végeztek el 1 óra alatt. Volt olyan pillanat, amikor talán joggal reménykedtek benne, hogy ennek valódi jutalma is lesz.
Az elején, amikor még csak tízperces halasztásról volt szó, egyértelmű volt, hogy nem fog sikerülni
– magyarázta Pérez. – Amikor viszont egyre inkább világossá vált [hogy sokkal hosszabb lesz a várakozás], a srácok fellelkesedtek, visszahozták az autót a bokszutca végéről, és tényleg kemény erőfeszítéseket tettek. Teljes gőzzel dolgoztak, mert azt gondoltuk, hogy egy ponton tudunk majd versenyezni, mi pedig arra készültünk, hogy a bokszutcából rajtolunk. Feltettük a hátsó szárnyat az autóra, és készen álltunk. A fiúk hihetetlen munkát végeztek, ami megmutatja, hogy ez a csapat mennyire éhes a versenyzésre, csupa versenyzőből áll.”
A szerelők azonban végül hiába tettek csodát, erőfeszítéseik lényegében feleslegesnek bizonyultak, hiszen az FIA nem tartotta biztonságosnak a valódi versenyzést. A mexikói pilóta így a 7. helyet és az azzal járó 3 egységet bukta el, és immáron zsinórban harmadik alkalommal maradt pont nélkül.