Véget ért a második tesztnap Bahreinben, a pilóták, valamint más csapattagok pedig szokás szerint értékelték a történteket. Percről percre tudósításunkat ezen a linken olvashatja, a 16 pilóta, valamint néhány csapatfőnök és mérnök nyilatkozatait pedig az alábbiakban idézzük.
Valtteri Bottas: „Az biztos, hogy ma jobban mentek számomra a dolgok, mint tegnap. Végre sikerült néhány tiszta etapot futni, hogy ismerkedjek az autóval és kipróbáljak néhány dolgot. (…) Az biztos, hogy erősebb a szél annál, amit a versenyeken tapasztaltunk itt, de nagyobb gond az autóval, hogy a hátulja eléggé harapós és könyörtelen. Az új gumikkal nagyon érzékeny, úgyhogy kissé le kell nyugtatnunk.”
Bottas a szombati 1. hely kapcsán hozzátette: „Nagyon nehéz megmondani, hogy ez mit jelent. Nem ugrándozhatok örömömben, hiszen ez csak tesztelés. Mint mindig, arra összpontosítunk, hogy végezzünk a programunkkal és minél többet tanuljunk. Sohasem tudni, hogy milyen üzemanyagszinttel mennek a többiek. A holnapi nap végén remélhetőleg jobb képünk lesz arról, hogy hol tartunk.”
„A tesztelés idén korlátozottabb és mindenkinek több kompromisszumot kell kötnie, úgyhogy én már annak is örülnék, ha a holnapot simán teljesíteni tudnánk. Ma jól mentek a dolgok, a körök is elég gyorsak voltak, úgyhogy akarok még menni, hogy jobban ráérezzek az autóra.”
Lewis Hamilton: „Oké volt, a tegnapnál jobb, nem volt annyi homok. A pályán nem túl jó a tapadás, ezért nem a legkönnyebb hosszú etapokat futni, de legalább napsütés volt. Tegnaphoz képest a balansz kicsit jobb volt, de még bizonyos dolgokkal foglalkoznunk kell.”
„Mára teljesen ellentétes lett a széljárás, úgyhogy a pálya is eléggé megváltozott, olyan helyeken is lehetett nyomni, ahol tegnap még nem. Elég viharos volt, ezt a 13-as kanyarban meg is tapasztaltam. A szabályváltozás miatt az autó hátulja nem túl jó, de próbáljuk megtalálni az arany középutat.”
„Én összesen hatvan valahány kört mentem ma [58-at – a szerk.], Valtterinek sok pályaidő kiesett tegnap, ez a korábbi tesztekhez képest nem sok, de próbálunk a lehető leghatékonyabbak lenni. A többiekhez, például a Red Bullhoz képest kisebb a futásteljesítményünk, úgyhogy csak tartani akarjuk a programunkat, futni a köröket és hatékonyan dolgozni. Az autó kiismerésére összpontosítunk, nincs értelme aggódni.”
Andrew Shovlin (vezető versenymérnök): „A mai nap jobb volt a tegnapinál, a terv szerint tudtunk menni délelőtt és délután is. Lewis a beállításokon és az adatgyűjtésen dolgozott, Valtteri eleinte hasonló feladatokat kapott. A nap késői szakaszát időmérő szimulációkra fordítottuk Valtterivel, lágyabb keverékű gumikon. Előrelépést tettünk a beállításokkal, és a nap végére a balansz is jobban összeállt, bár nyugodtabb és hűvösebb körülmények közepette. A délelőtti meleg, szelesebb időjárás közepette az autó még mindig kissé makrancos, ezen holnap próbálunk úrrá lenni. Mozgalmas nap lesz, az elégségesnél több teendőnk van, úgyhogy problémamentes napot remélünk.”
Sergio Pérez: „Nagyszerű volt egy teljes napon át tesztelni az RB16B-t, és a trükkös körülmények ellenére rengeteget dolgoztunk és sokat fejlődtünk. Jó együttdolgozni a csapattal, egyre inkább kezdek hozzászokni a dolgokhoz, és már érzem, hogy van potenciál. Holnap a délelőtti etap során leszek az autóban, szóval igyekszem még néhány kört beletenni.”
Guillaume Rocquelin (vezető versenymérnök): „Sergio egy egész versenyszimulációt teljesített, beleértve a bokszkiállásokat, ami nagyon hasznos volt számára, hiszen egyre inkább beágyazódik a csapatba, és minden procedúrát illetően felveszi a ritmust. Volt néhány apró problémánk, de semmi olyasmi, ami műszaki szempontból befolyásolta volna a teljesítményünket, de bizonyos tekintetben ezek olyan dolgok, amelyekkel az ember a tesztelés során akar szembesülni. Ezeket az apróságokat leszámítva ismét erős napunk volt. Egyértelmű, hogy nem a köridőre törekedtünk, erre csak egy keményebb keveréket használtunk el, szóval ebből a szempontból nem vonhatunk le következtetést. Összességében két jó napon vagyunk túl, és holnap remélhetőleg még egy produktív nappal zárunk.”
Daniel Ricciardo: „Újabb remek nap, eddig jól alakul a teszt, és alig várom, hogy holnap az esti órákban is mehessek. Rengeteg kört tudtunk autózni, és minden etapot kipipálhattunk, ami a tervek között szerepelt, ami a megbízhatóság és a magabiztosság szempontjából is fontos. Most már csak az esti részt hiányolom, hiszen eddig kétszer voltam délelőtt, amikor forró a pálya, de általában éjszaka jövünk ide. Ugyanakkor holnap később leszek pályán, és szerintem képes leszek jobb teljesítményre sarkallni az autót, és jobban megállapítani, mennyire érzem kényelmesen magam, valamint azzal is tisztában leszek, mennyire állunk készen két héttel a rajt előtt.”
Lando Norris: „Jó volt a második napom az autóban, az időjárás szempontjából ma tisztábbak voltak a körülmények, aminek következtében több normál etapra volt lehetőségünk. A rendelkezésre álló idő felét aerodinamikai teszteléssel töltöttük, néhány rövidebb és hosszabb szakasszal, hogy felkészüljünk a [szezonnyitó] hétvégére. Jó, hogy mind a két típust megismertük, és felmértük, mely területen van még dolgunk a futamok előtt, de a holnapi nap szempontjából is hasznos volt. Ma mindenen végigmegyünk, holnapra némileg javulunk, és a lehető legfelkészültebben hagyjuk el Bahreint az első futam előtt.”
James Key (technikai igazgató): „Hasznos tesztnap volt, jó, hogy mindkét pilóta visszatért az autóba, miután volt egy kis idejük elemezni az első napon szerzett tapasztalatokat. Elég változatos programunk volt, amit úgy teljesítettünk, ahogyan azt reméltük, és a két versenyző összesen több mint száz kört tett meg. Aerodinamikai teszteket végeztek, és néhány gumikeveréket részletesebben vizsgáltak meg a tegnapinál. Mind az egykörös, valamint egykörös és versenyszimulációkat is teljesítettek, amelyekből még több következtetést vonhattunk le azt illetően, hogy mi várható ilyen körülmények között. A beállítások tesztelése hasznosnak bizonyult, hiszen néhány esetben megerősített minket, hogy jó az irány, amelyen tegnap a mainál nehezebb körülmények között elindultunk. Emellett olyan teszteket is el tudtunk végezni, melyek segítségével véglegesítettük az erőforrás beszerelését, valamint Mercedesnél dolgozó kollégákkal együtt történő üzemeltetését, és mindez a tervek szerint ment. Összességében pozitív és mozgalmas napunk volt jó megbízhatósággal. Már csak egy napunk maradt tesztelni, mielőtt az első futamon pályára gurulunk, szóval bízunk benne, hogy a holnap hasonlóan produktív lesz, és arra törekszünk, hogy a maximumot hozzuk ki a kevés rendelkezésre álló időből.”
Sebastian Vettel: „Nem volt valami mozgalmas napom. Már elég korán váltóhibát tapasztaltunk, és ez a bokszba kényszerítette az autót. A srácok remek munkát végeztek és gyorsan beszereltek egy új sebességváltót, így még épp a délelőtti szakasz vége előtt visszajutottunk a pályára. Nem ideális, hogy ma csak ilyen kevés kört futottam, mert már csak egy nap van hátra a tesztelésből, és még mindig tanulok az új autóról. Szerencsére, délután egy kicsit jobban mentek a dolgok Lance számára, ez fontos információt adott nekünk. Remélhetőleg holnap simább napunk lesz.”
Lance Stroll: „Alapvetően nagyon pozitívan alakult a délután, Sebastian számára nehézkes volt a délelőtt, mert technikai problémák visszavetettek minket. A körülmények nem voltak éppen könnyűek a pályán, de még ilyenkor is nagyszerű vezetni és sok kört menni. Délután minden a terv szerint ment, a főbb feladatokat elvégeztük és kipipáltuk a kipróbálandó dolgokat. Sok teendőnk van még holnap, de egészen elégedett vagyok, mert rendben ment a délután.”
Fernando Alonso: „Rengeteg kört tettünk ma meg, és követtük a tervezett programot, ami jó, de le kell ülnünk, és mindent ki kell elemeznünk. Jól éreztem magam az autóban, de úgy vélem, még inkább meg kell értenem az új aerodinamikai csomag jellegzetességeit. Ma a keményebb keverékeken mentünk, holnap pedig lesz még lehetőségünk, szóval Esteban [Oconnal] együtt igyekszünk minél több adatot gyűjteni, és finomhangolni a csomagot.”
Laurent Mekies (sportigazgató): „Újabb mozgalmas tesztnapon vagyunk túl Bahreinben, majdnem 700 kilométert tettünk meg a nyolc óra alatt. Az időjárás sokkal jobb volt a tegnapinál, de szél ezúttal is volt, főleg a nap első részében. Rengeteget foglalkoztunk a Pirelli abroncsainak kezelésével a hosszú etapok során, és sok adatot gyűjtöttünk, amit most alaposan ki fogunk elemezni. Az utolsó órában pedig az SF21-es maximális teljesítményét is elkezdtük vizsgálni, és itt szintén számos hasznos információval gazdagodtunk. Ez a három nap életbevágóan fontos, mi pedig módszeresen dolgozunk, hiszen a most elvégzett munka a kulcsa a szezonbeli szereplésünknek. Ennélfogva az a legfontosabb, hogy teljesítsük a tervezett programot, amit eddig meg is tettünk. Ami az erősorrendet illeti, ezen két hét múlva, a bahreini időmérőn fogunk először gondolkozni.”
Cunoda Juki: „Szerintem vezetéstechnikai szempontból minden alkalommal fejlődöm, amikor pályára megyek. Az időjárás ma is gondot okozott, főleg a szélirány változása, szóval ez egyértelműen tanulási folyamat volt. Most már tényleg kezdem megérteni az autót, és azt, ahogyan különböző keverékű gumikra reagál. A teljesítményem még nem tökéletes, de a magam részéről elégedett vagyok a teszt fejleményeivel. A gyors kanyarokban szintén egyre magabiztosabbá válok, hiszen minden egyes etap során egyre jobban értem az autó leszorítóerejének mértékét. A csapat sokat tanulhat, mint ahogyan én is, és ezt holnap remélhetőleg össze is tudjuk rakni.”
Pierre Gasly: „Újabb kifejezetten jó napom volt, délután rengeteg kört tettem meg. Sikerült minden, magas üzemanyagszintet igénylő etapot teljesítenünk, amit az elején elterveztünk, a vége felé pedig volt néhány egykörös szimuláció a lágyabb gumikon. Remekül éreztem magam a kocsiban, főleg a tavalyi év hasonló időszakával összehasonlítva, ami pozitív. Nyilván vannak területek, ahol még fejlődnünk kell, de úgy vélem, egy nappal a vége előtt jó helyzetben vagyunk. A Honda erőforrása eddig nagyszerűen működött, és nem volt megbízhatósági problémánk, ami remek, szóval izgatottan várom a versenyt. Tudtam, hogy a két versenyző között megosztott háromnapos teszt nehéz lesz, de figyelembe véve, hány kört tettünk meg, jók az érzéseim a Bahreini Nagydíj előtt.”
Jonathan Eddolls (vezető versenymérnök): „Összességében produktív napunk volt, és be tudtuk pótolni a tegnap délután elveszített kilométereket. Juki volt soron délelőtt, és az elején nagyon poros volt a pálya az éjszakai szél miatt, azonban ez nem volt hatással az aerodinamikai tesztelésre, amit az első pár órában végeztünk. Utána kipróbáltunk pár mechanikai beállítást, majd a végén megismerkedhetett az új lágy keverékekkel. Remekül szerepelt, és jó pozícióban van az utolsó fél tesztnapja, illetve a verseny előtt. Délután cseréltek Pierre-rel, aki egy kevert, versenyszimulációkból és egykörös etapokból álló programot teljesített, aminek során próbált minél többet tanulni a gumikról, illetve arról, hogyan lehet optimalizálni őket az autóhoz. Találtunk néhány érdekes irányt, amit ma kielemzünk, holnap pedig kipróbálunk. Elégedett vagyok a mai napi fejlődéssel, hiszen teljesítettük a tervünket, és összesen 144 kört tettünk meg. Holnap még mindig lesz tennivalónk, de jól haladunk afelé, hogy minden elemét teljesítsük a tervnek, és jó állapotban legyünk a szezonrajt előtt.”
Nyikita Mazepin: „Sokkal kellemesebb volt vezetni a pályán a tegnapinál. Délelőtt normálisabban tudtunk menni itt Bahreinben. A körülmények nyilván változtak tegnap este óta, de sokkal reprezentatívabbak lettek és ez hasznos tapasztalatot ad. Haladunk, ami jó hír, kezdek egyre jobban megismerni minden csapattagot. Tisztában vagyok azzal, hogy ez nagyon felkészült és erős csapat. Nekik is meg kell ismerniük engem, hogy lássák, képes vagyok elérni jó köridőket és hasznos visszajelzéseket adni. Ismerkedünk, de pillanatnyilag a következetes futás a teszt kulcsa.”