Szerencsére mind Valtteri Bottas, mind George Russell megúszta az Emilia Romagna Nagydíj 32. körében történt hatalmas balesetet, utólag azonban egyikük sem ezzel, hanem a másik hibáztatásával foglalkozott. Leginkább a Williams pilótája volt kiakadva a Mercedes versenyzőjére, amiért az szerinte megszegte a pilóták közötti hallgatólagos megállapodást. Russell odáig ment, hogy kijelentette, szerinte nem kizárt, hogy Bottas manővere az ő személyének szólt.
A baleset előtt Russell a célegyenesben támadási pozícióba került a Mercedes mögött és nagy sebességgel közeledett Bottasra, majd kivágott jobbra, ráment az ideális ív melletti vizes részre (még a füvet is elcsípte), ezután pedig keresztbeállva a finn autójának csapódott, majd mindketten a bukótérbe repültek. „Nagyon nagy tempóval közeledtem rá, nyitva volt a DRS, szélárnyékban voltam, majd amint kivágtam jobbra, nagyon enyhén jobbra mozdult – elemezte az esetet a feldúlt Russell a Sky Sportsnak. – Ez egyfajta taktikai védekezés, amit a pilóták a múltban gyakran alkalmaztak, köztük Verstappen is.
De azóta van egy hallgatólagos megállapodás köztünk, hogy ilyet nem csinálunk, mert hihetetlenül veszélyes. Ha teljesen száraz lett volna a pálya, akkor nem történt volna baj, de így rákényszerített a vizes részre, ahol elveszítettem az uralmat az autó fölött.
Sajnálatos baleset volt, de 320-szal megyünk, tisztelnünk kell a sebességet és a körülményeket."
Még szinte meg sem állt az autójuk, a rádióban már mindeketten a másikat szidták, majd Russell dühösen kipattant az autóból és a még a Mercedesben ülő Bottashoz rohant.
Azt kérdeztem tőle, hogy mindkettőnket megpróbált-e megölni
– árulta el a brit pilóta. – Elképesztően nagy tempóval mentünk, tisztában voltunk a körülményekkel. Az ő szemszögéből nézve ő nem harcolt semmiért, a kilencedik hely neki semmit sem jelent, nekünk azonban ez jelent mindent. Nagyon könnyű előzés lett volna, semmi oka nem volt ezt tenni. Van egy megállapodás a versenyzők között, mert mindig azt mondtuk, hogy az ilyen manőverek egy nap óriási balesetet fognak eredményezni. Erre most itt vagyunk."
Russell azt mondta, hogy később majd beszélni fog Bottasszal, és biztos benne, hogy „ő dühös és frusztrált miattam, ahogy én pedig miatta." A Williams pilótája ezen kívül egy érdekes célzást is tett. Úgy vélte, hogy
talán ha egy másik versenyző jött volna mögötte, akkor [Bottas]nem csinálja ezt."
Ez minden bizonnyal annak szólt, hogy jövőre akár ő válthatja a finnt a Mercedesben, miközben tavaly már szerepeltek egy versenyen csapattársakként, ahol Russell elsőre legyőzte volna Bottast, ha a Mercedes nem rontja el a kerékcseréjét.
Russell később a Ziggo Sportnak még keményebben fogalmazott és azt mondta, hogy „azért vagyok frusztrált, mert úgy érzem, hogy ha egy másik pilóta akarta volna megelőzni, akkor nem reagált volna így."
Noha nem olyan vehemenciával, mint ahogy Russell tette, de Bottas is a másikra hárította a felelősséget. „Lehetett volna sokkal rosszabb is, rendben vagyok. Szenvedtem a száraz pályás gumik felmelegítésével, aztán George megközelített és egy olyan helyen akart előzni, ahol csak egy száraz ív volt.
A visszajátszások alapján egyértelműen végig volt hely két autónak. Utána nem tudom, hogy mit próbált mondani, de teljes mértékben az ő hibája volt"
– jelentette ki a finn.
Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke a Sky Sportsnak ezzel szemben igen óvatosan próbált fogalmazni, hiszen Bottas és Russell is Mercedes-pilóta, utóbbi hiába versenyez jelenleg a Williams színeiben. „Nagy ütközés volt, azt hiszem nem sok baráti szó hangzott el utána kettejük között. Meg kell néznünk még párszor. Az ütközéshez két ember kell” – mondta az osztrák, majd helyeselt Damon Hill szavaira, aki úgy vezette le a történteket, hogy Russell eltökélte magát az előzés mellett és megcélozta a Mercedes melletti helyet, miközben Bottas enyhén jobbra tartott, majd Russell ráment a vizes pályarészre és elvesztette a kontrollt az autó fölött.
Én is így látom. Talán nem 50-50, hanem 60-40, de nem tudom, hogy kinek a javára."
A Mercedes csapatfőnöke ezután megjegyezte, hogy még nem beszélt Russell-lel, majd viccesen hozzátette: „mondtam neki, hogy ha jó munkát végez, jöhet a Mercedesbe, de ha nem, akkor a Renault Clio kupában fog menni. Ma közelebb vagyunk az utóbbihoz."
Wolff később, már nem a tv-kamerák előtt egy kicsit bővebben is kifejtette az álláspontját a balesetről, és mintha inkább Russellt érezte volna felelősnek a történtekért.
„Mindkét pilóta nézőpontját megértem, de ha a nagyobb képet nézzük onnan, ahonnan mi a Mercedesnél látjuk, akkor ilyesminek nem lenne szabad megtörténnie. Mindketten úgy gondolják, hogy nem ők a hibásak, számomra azonban ez nem ilyen egyértelmű.”
„Merész manőver volt, ugyanakkor ha egy autóversenyző nem megy bele a kínálkozó résbe, többé nem autóversenyző – idézte Senna híres mondatát Wolff. – Másfelől azonban talán egy kicsit túl agresszív volt, figyelembe véve, hogy egy Mercedes volt előtte és a pálya éppen száradt fel.”
Hogy kinek van igaza, azt lehet, hogy soha nem fogják tudni eldönteni, a felügyelők mindenesetre egyik pilótát sem büntették meg, mondván egyikük sem hajtott végre szabálytalan manővert, a Bottas autója és a pálya széle közötti távolság pedig a célegyenesben található törés miatt csökkent.