Nem lankad az FIA erőfeszítése a versenypályák biztonságosabbá tételére. A legfrissebb változtatás azokat a védőhálókat érinti, amelyek a balesetekkor szerteszét repülő roncsdarabokat hivatottak megfogni, ezek ugyanis okoztak már tragédiát a Forma-1-ben és más sorozatokban. Az ezredforduló után például néhány hónapon belül egy sportbíró és egy önkéntes tűzoltó is áldozatává vált egy F1-es nagydíjon ilyen jellegű szerencsétlenségnek.
A svájci Geobrugg cég által kifejlesztett megoldás használata kötelezővé válik a legmagasabb szintű, úgynevezett Grade 1-es pályákon, így a Hungaroringen is.
Az új háló egyik előnye, hogy a korábbinál kevesebb betoncölöppel kell kifeszíteni őket (a távolság 4 méterről 6-ra nő közöttük), így csökken annak a veszélye, hogy az autó- vagy motorversenyzők nekiütköznek a becsapódáskor. Mindez a nézői élményre is jótékony hatással bír, hiszen a rögzítőelemek kevesebbet takarnak ki a pályából.
Az Autosport jelentése szerint több egyéb haszna is van a változtatásnak: a kevesebb tartóelemet kevesebb konténerbe kell pakolni szállításkor (ez környezetvédelmi szempontból némi pozitívum), a felállításuk pedig gyorsabbá válik.
A védőeszközön a szálak átmérőjét megnövelték, valamint nagy szakítószilárdságú anyagot építettek bele, ettől vált lehetővé a cölöpök ritkított elhelyezése.