Hiába telt már el azóta több mint egy hónap, a Mercedes tagjainak még mindig nagyon fáj Lewis Hamilton elveszített világbajnoki címe. Mint ismert, a brit pilóta szinte végig vezette az idényzáró Abu-dzabi Nagydíjat, ám a biztonsági autós fázis alatt hozott versenyigazgatói döntéseknek köszönhetően végül Max Verstappen az utolsó körben elorozta előle az elsőséget.
A 37 éves versenyző a leintés utáni interjúját leszámítva azóta semmilyen platformon nem nyilvánult meg, és az F1-es közvélemény már hetek óta azt találgatja, hogy folytatja-e a versenyzést. Toto Wolff időről időre megszólal, de továbbra is úgy érzi, hogy igazságtalanság érte őket az utolsó versenyen.
Ez nagyon mélyen érintett [minket], Lewis, én és az egész csapat kiábrándult
– nyilatkozta a Mercedes csapatfőnöke az Auto Motor und Sportnak. –Azért szeretjük ezt a sportágat, mert őszinte, a stopperóra soha nem hazudik. Amikor viszont megszegjük a tisztességesség alapelvét, és a stopperóra többé nem számít, akkor az ember kételkedni kezd a sportágban.”
A Mercedesnek előbb-utóbb valamilyen szinten túl kell lépnie az ügyön, hiszen hamarosan indul az új szezon, az autóbemutatókig egy hónapnál is kevesebb van hátra. Az osztrák üzletember azonban úgy véli, mindez soha nem fog teljes mértékben sikerülni, különösen Hamiltonnak nem.
„A kemény munkával, vérrel, verejtékkel és könnyekkel [szerzett eredményt] el lehet venni – fogalmazott. – Hosszú idő lesz ezt megemészteni, és nem hiszem, hogy valaha is túltesszük magunkat rajta, főleg Lewis nem.
Legalább az FIA-val együtt megpróbálhatunk jobb munkát végezni a jövőben.”
Az 50 éves üzletember a Nemzetközi Automobil Szövetség vizsgálatára utalt, ami múlt héten hivatalosan is elindult. Ennek célja, hogy kielemezzék az Abu-dzabi Nagydíj utolsó köreiben hozott döntéseket, és ha szükséges, személyi változtatásokat hajtsanak végre, valamint módosítsák az előírásokat. Wolff leszögezte, hogy még az idénykezdet előtt érdemi lépéseket szeretne látni.
„Tetteket várok, nem csak szavakat – jelentette ki. – Nem lehet ennyire szabadon kezelni a szabálykönyvet egy olyan sportágban, amelynek sportnak kellene lennie. Az új szezon előtt tisztázni kell az előírásokat, hogy minden pilóta, csapat és szurkoló tudja, mi megengedett és mi nem. Végső soron szórakoztatást nyújtunk, de egyetlen döntés sem mehet szembe a szabályokkal a show kedvéért.”
A hírek szerint a Mercedes a szabályváltoztatások mellett Michael Masi versenyigazgatót és Nikolasz Tombaziszt, az FIA formulaautós bizottságának eddigi elnökét is el akarja távolíttatni a posztjáról. Utóbbira még a 2021-es idényre hozott szabálymódosítások miatt orroltak meg, ám felmerül a kérdés, hogy akkor miért nem ellenkeztek. Wolff elismerte, hogy rosszul mérték fel a szituációt.
Úgy gondoltuk, meg tudunk birkózni a padlólemez hátsó kerekek előtti visszavágásával