Felemásan alakult az Emilia Romagna Nagydíj a Mercedes számára, hiszen George Russell remek rajtjának, szép előzésének, valamint némi szerencsének köszönhetően a 4. helyen ért célba, ellenben Lewis Hamilton csak szenvedett. A 37 éves pilóta csupán a 13. pozícióban látta meg a kockás zászlót, miután nem tudta megelőzni riválisait, és még az a csúfság is megesett vele, hogy Max Verstappen lekörözte.
A hétszeres világbajnokkal először fordult elő a hibrid korszakban, hogy teljesen önerőből lemaradt a pontszerzésről. Küzdelme annyira kilátástalan volt, hogy Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke rögtön a leintés után elnézést kért tőle.
Bocsánat, hogy ilyen autót kellett vezetned
Bár Hamiltonnak sikerült előrébb jönnie a rajt után, utána beragadt Lance Stroll mögé, majd a kerékcserék is balszerencsésen jöttek ki számára, hiszen az Alpine ráengedte Esteban Ocont, ami miatt 5 másodperccel büntették meg a francia versenyzőt. Ez azonban már nem segített a Mercedes pilótáján, ugyanis ezt követően az egész futamot Pierre Gasly mögött töltötte, és hiába próbálkozott, nem tudott előzni.
„Lewis számára nagyon rosszul alakult [a futam – nyilatkozta Wolff a Sky Sportsnak. –Beragadtunk az Alpine mögé, és ketten elénk vágtak. Amikor az ember DRS-vonatban megy, nem lehet előzni. Úgy vélem, George-nál láthattuk, hogy tiszta pályán mire képes az autó, de nem vagyunk elég jók egy világbajnokhoz, egyszerűen meg kell javítani az autót.”
Hamilton helyzetét nehezítette, hogy a versenyirányítás nem engedélyezte a DRS használatát közvetlenül a pálya felszáradása után,
a hétszeres világbajnok szerint azonban mindez nem sokat számított. A brit versenyző a szombati nap után ezúttal is elismerte, hogy nincs esélye a világbajnoki címre.
„Ezt a hétvégét el kell felejteni, az biztos – szögezte le. – Nem kérdés, hogy kiszálltam a bajnokságból, ettől függetlenül továbbra is olyan keményen fogok dolgozni, amennyire csak tudok, és közösen valahogy visszahozzuk.”
Hamilton egyértelműen mélypontra került, ám Russell megvédte csapattársát. Az ifjabbik brit pilóta biztos benne, hogy a 37 éves versenyző sebessége nem kopott meg, és a történtekért sokkal inkább az autó, mintsem annak sofőrje hibáztatható.
Ezen a hétvégén egyáltalán nem volt működési tartományban az autó
Hamiltonnal ellentétben Russellnek jó futama volt, hiszen miután nagyszerű rajtot vett, megelőzte Kevin Magnussent, és Charles Leclerc hibájának, illetve a rajtbalesetnek köszönhetően a 4. helyen intették le. Pedig a kerékcsere után ő is nehéz helyzetbe került.
„George remekül vezetett, figyelembe véve, hogy milyen autója volt – mondta Wolff. – [A kiállás során] nem sikerült állítanunk az első szárnyán,
amely vizes körülményekre volt beállítva, nem szárazra. Nagyszerűen teljesített.”
Russellnek nem először van mázlija ebben a szezonban, hiszen az eddigi négy futamból háromszor is előfordult, hogy legalább egyvalaki kiesett előle, és ő ezt minden alkalommal ki is használta. A brit versenyző tudja, hogy ezen a téren nem panaszkodhat, de az érme másik oldalára is rávilágított.
„Azt hiszem, elégedettek lehetünk, mivel a lehető legjobb eredményt értük el – vélekedett. – Hogy a lehető legtöbbet hozzuk-e ki az autóból, az már más kérdés. Az elmúlt négy versenyen kicsit nekünk kedveztek a dolgok, szóval ebből a szempontból szerencsések vagyunk. Ugyanakkor pechünk is volt, mert az autó nem volt elég gyors az időmérőn. Ilyen a motorsport. Amikor a kocsi gyors, nekünk kedveznek a dolgok, amikor nem, akkor nem úgy mennek, ahogyan azt szeretnénk.”
A Mercedesnek még mindig nagy a lemaradása a Ferrarival és a Red Bull-lal szemben,
sőt, a kvalifikáción néha még a középcsapatok is gondot okoznak nekik. Az elsődleges probléma vélhetően továbbra is a pattogás, de a 24 éves versenyző egy másik területre is rávilágított.
„Az autónak megvannak a korlátai – folytatta. – Azt hiszem, ez egy tendencia Bahrein óta, és egy kicsit lassabbak lettünk. Jobb kompromisszumokat kell találnunk a gumihőmérsékletet illetően. Remélhetőleg ez sikerül, mert túlságosan hátulról indultunk.”