Bombameglepetéssel zárult a Magyar Nagydíj időmérője, hiszen amikor már úgy nézett ki, hogy a Ferrari kisajátítja az első sort, jött George Russell, és megszerezte élete első pole pozícióját. Lewis Hamilton nem harcolhatott a rajtelsőségért, miután utolsó gyorsköre során nem tudta nyitni a DRS-t.
A 24 éves pilóta sikere már csak azért is szenzáció, mert a pénteki második szabadedzésen a Mercedes borzasztóan elmaradt a Ferraritól, de még a Red Bulltól is. Russell elárulta, hogy a hangulat nem volt valami fényes aznap este.
Őszintén szólva nem igazán magamra gondoltam, hanem magunkra mint csapat
Bár Russell egyetlen lila szektort sem autózott, elsősorban középső szektorának köszönhetően meg tudta verni Sainzot. A brit versenyző elmondta, korábban gondot okoztak nekik a gumik, de most a végén minden megfelelően működött.
„Az utolsó próbálkozásnál tökéletes tartományba tettük [az autót] – folytatta. – Az egyes kanyarban egy tizeddel előrébb voltam, a kettes kanyarban pedig három tizeddel. Minden a tökéletes tartományban volt. Amikor az ember ilyen körön van, minden jön magától. Mindenki küzdött egy kicsit a gumikkal, délelőtt [valójában kora délután – a szerk.] is.
Szerencsére az utolsó gyorsköröm jól sikerült.”
Bár a Mercedes versenytempója gyengének tűnt pénteken, Russell abban bízhat, hogy a hűvösebb időjárás őket fogja segíteni, ahogyan az az időmérőn is történt. A brit pilóta azonban nem tűnt optimistának a versenyt illetően.
„Teljesen ismeretlen az autó, és tegnap óta a feje tetejére állt – fogalmazott. – Holnap jóval hűvösebb lesz, és magas üzemanyagszinten a legrosszabb tempót produkáltuk [idén]. A Ferrari kiemelkedőnek tűnt, mi pedig le vagyunk maradva, de megpróbáljuk.”
Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke már jóval optimistábban beszélt az esélyeket illetően. Az osztrák üzletember nem látja okát annak, hogy miért ne tudnák megtartani a vezetést, már ha az alapvető feladatokat a versenyző és a csapat is megfelelően elvégzi.
Meglátjuk, mit tehetünk a futamon, és ha meglesz-e a tempónk, akkor ismét részesei lehetünk az élen zajló játszmának
A hétvége előtt egyébként semmi nem utalt arra, hogy a Mercedes pont a Hungaroringen fogja elérni legjobb idei időmérős eredményét. Wolff humorosan meg is jegyezte, hogy ezt a napot nagyon meg kell jegyezniük, és az emlékezetükbe kell vésniük.
„Éppen azt beszéltük egymás között, hogy mindent le kell írnunk, amit ma reggel csináltunk, beleértve a [fogyasztott] ételeket és italokat is, hogy ezt megismételjük – fogalmazott. – Az az igazság, hogy már a kvalifikáció előtt láttuk, hogy a gumik a megfelelő tartományban vannak, az autónak jó volt az egyensúlya, és minden összeállt.
[A pilóták] nagyon jól vezettek, futamról futamra magabiztosabbá váltak, és ez lett az eredmény.”
A Mercedesnél azonban nem lehetnek maradéktalanul boldogok, hiszen Hamilton nem harcolhatott a pole pozícióért. A hétszeres világbajnok nem tudta használni a DRS-t utolsó gyorsköre során, ezért nem volt esélye felvenni a versenyt a leggyorsabbakkal.
„Ezekben a pillanatokban az ember örül a pole pozíciónak, és sírni is akar, mert tudja, hogy az autó [Hamilton] számára is jó lett volna, hogy ott legyen – folytatta Wolff. – Szóval nagyon keserédes. Egy fecske ugyanakkor nem csinál nyarat.
Ez egy jó eredmény, egy körön végig jó volt a tempónk, és most ott vagyunk a pole-ban.”
Hamiltonnak egyébként szintén lehetett volna esélye a pole-ra, ha nincs a technikai gond. A 37 éves versenyző nyilvánvalóan sajnálja az elszalasztott lehetőséget, de örül Russell és a csapat óriási sikerének.
„Megpróbáltam kinyitni a DRS-t, de nem nyílt ki – foglalta össze röviden a történteket. – Balszerencse volt. Nagyszerűen éreztem magam, az első sor mindenképpen benne volt, ami fantasztikus lett volna a csapat számára, de ilyen dolgok megtörténhetnek. Gratulálok George-nak, ez egy remek eredmény a csapatnak, figyelembe véve, hogy min mentünk keresztül. Örülök neki, mert nem számítottunk erre.”