A cégek közlése szerint a GM Cadillac nevű márkájával szerepelnének a száguldó cirkuszban, és legalább egy amerikai pilótát alkalmaznának. A csapat központja az Egyesült Államokban lenne, de Nagy-Britanniában egy kiegészítő egységet is üzemeltetnének.
Az Andretti Cadillac csapat hivatalosan is be fogja nyújtani a felvételi kérelmet, amikor a nemzetközi szövetség megnyitja erre a lehetőséget"
- fogalmaztak a közleményben.
Az indianai székhelyű Andretti Global tulajdonosa a McLaren korábbi F1-es pilótája, az 1991-es cart-bajnok Michael Andretti, az 1978-as Forma-1-es világbajnok Mario Andretti fia. Az istálló egyik F1-es pilótaülésének legfőbb várományosa a jelenleg az IndyCarban szereplő Colton Herta lenne.
Andretti elmondta, már elindították a bővítési folyamatot, vettek fel mérnököket és kiválasztották technikai igazgatójukat is, akinek kilétét később fedik fel.
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) dubaji elnöke, Mohammed ben Szulajem úgy fogalmazott, a szervezet csak a szigorú szabályok betartásával ad engedélyt új istálló csatlakozására, és a döntés több hónapot is igénybe vehet.
A szakértők ugyanakkor kizártnak tartják, hogy a 2026-os új motorszabályok bevezetése előtt új autóval bővüljön a jelenlegi, húszfős mezőny. Az Audi ugyanakkor már korábban jelezte, hogy a Sauber istállóval karöltve három év múlva gyári csapattal csatlakozik a vb-sorozathoz.
Legutóbb 2016-ban, az ugyancsak amerikai tulajdonban lévő Haas csatlakozott teljesen új csapatként a száguldó cirkuszhoz, amelynek kereskedelmi jogait 2017 óta az amerikai Liberty Media birtokolja. Részben ennek is köszönhető, hogy idén már három verseny lesz az Egyesült Államokban: a miami és az austini futamhoz Las Vegas csatlakozik rendezőként. A drukkerek ráadásul - 2015 óta először - amerikai pilótának is szurkolhatnak 2023-ban, a Williams egyik versenyzője ugyanis Logan Sargeant lesz.