A dzsiddai pályán eddig két versenyt rendeztek, a harmadik DRS-zóna mérési pontja eddig a 26. és a 27. kanyar között volt.
Ez arra késztette a versenyzőket, hogy gyakran korábban fékezzenek a 27-es kanyarban, hogy az előttük haladó autó előtt elérhessék a DRS-érzékelő zónát, és azt kihasználva előzhessenek a cél egyenesben.
Az FIA azonban most közbeavatkozott, hogy megakadályozza a versenyzőket abban, hogy a kanyarban potenciálisan nem biztonságos módon fékezzenek, azáltal, hogy a DRS-zónát 27 méterrel lerövidítette, és az érzékelő zónát közvetlenül a 27-es kanyar csúcspontja utánra helyezte át.
A változtatásra azért is volt szükség, mert 2021-ben Max Verstappen és Lewis Hamilton majdnem egymásba szaladtak a taktikázás miatt,
az előző szezonban pedig a holland világbajnok a Ferrari pilótájával, Charles Leclerc-rel került hasonló összetűzésbe.
A monacói pilóta akkor el akarta engedni az ellenfelét, azonban ő is lassított, füstölős kerékblokkolással. A baleset ugyan elmaradt, azonban Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke hangsúlyozta, az FIA-nak el kéne gondolkodnia a DRS-érzékelési pont áthelyezésén, mert ez így melegágya a bizarr macska-egér játszadozásoknak.
Az M4 Sport arra hívta fel a figyelmet, hogy a változtatás azt jelenti, hogy ha valaki még így is maga elé engedni az ellenfelét, annak el kellene rontania a hosszú padlógázos szakasz kigyorsítását, és ezzel az esélyét arra, hogy a későbbi DRS-zónában visszatámadhasson.