A múlt vasárnapi újabb szenzációs versenyzésével a 41 éves spanyol pilóta lett a hatodik olyan versenyző a Forma–1 történetében, aki legalább száz dobogós helyezést szerzett pályafutása során.
A második helyről rajtoló Alonso az első két körben az élen állt a Szaúd-arábiai Nagydíjon, nem mellesleg öt másodperccel előzte meg a negyedik helyen autózó George Russellt. A futam közepén aztán a Safety Car miatt a mezőny összezsúfolódott, így az Aston Martin valódi előnye nem jöhetett ki igazán a Mercedes és a Ferrari előtt.
„Számomra az volt a legfontosabb, hogy erősnek éreztem az autót, mert mi voltunk a második leggyorsabbak" - mondta Alonso a RacingNews365.com-nak.
Jóval a Ferrari előtt voltunk, kontrolláltuk a Mercedest is. Az első stintben hét-nyolc másodperccel voltam George Russell előtt, a végén pedig öttel, ami akár tíz is lehetett volna.
Tíz vagy tizenöt másodpercet tudtunk kiharcolni a Mercedesszel és több mint fél percet a Ferrarival szemben, ami csütörtökön még elképzelhetetlen volt."
„Igaz, hogy Bahreinben kevésbé degradáltuk a gumikat, mint a többiek, és ezt ki is használtuk. De itt jobb tempónk volt, mint a többieknek. Nem a gumikról volt szó, ami ez nagyon jó hír."
Bár Alonso legyőzte a Mercedest és a Ferrarit, nem tudott mit kezdeni a Red Bullokkal, akik sorozatban második versenyükön is az első két helyen végeztek, annak ellenére, hogy Max Verstappen a 15. helyről indult, miután a kvalifikáción meghibásodott a hajtókarja.
A spanyol legenda elismerte, hogy a Red Bull továbbra is elérhetetlen az Aston Martin számára, de mégis meg van győződve arról, hogy csapatának sikerült egy kicsit felzárkóznia az energiaital cég által támogatott alakulathoz.
„Egy kicsit közelebb vagyunk. A rajt jól sikerült.
Vezettük a versenyt, így most először készülhetett olyan kép, hogy az Aston Martin két körön át vezetett a Forma-1-es mezőnyben, és remélhetőleg nem utoljára"
- tette hozzá Fernando Alonso, aki már csak három dobogóval marad el a 2017-ben világbajnok finn Kimi Räikkönentől és hattal a négyszeres vb-győztes francia Alain Prosttól.