A Magyar Nagydíjnak jelenleg 2027-ig van élő szerződése, azonban már ősz óta küszöbön áll a szerződéshosszabbítás az amerikai jogtulajdonos Liberty Mediával. Gyulay Zsolt elmondta, Bernie Ecclestone korában még elnéző volt a vezetőség, az amerikaiak azonban szigorúbbak, ezért nélkülözhetetlen a mielőbbi fejlesztés annak érdekében, hogy megmaradjon a Forma–1-es Magyar Nagydíj. Az elkövetkező hetekben viszont várhatóan megtörténik az aláírás, amely egy plusz ötéves opciót is tartalmazna, ezzel pedig
a Magyar Nagydíj Európán belül megerősítené az első helyét a szerződés hosszát tekintve.
Dr. Schmidt Ádám a közeljövőbeli tervekkel kapcsolatban elmondta, májusra kiírják a közbeszerzési pályázatot a kivitelezőknek, és legkésőbb 2024 januárjában döntenek arról, ki a nyertes.
„Az idei és a jövő évi Magyar Nagydíj még nagyjából a megszokott körülmények között zajlik, ám az elképzeléseink szerint jövőre már elkezdődnek az előkészületi munkálatok, majd
2024 őszén kezdődne meg a kivitelezés. A 2025-ös versenyt a fejlesztési munkák alatt kellene megrendezni, és a 2026-os futamra szeretnénk befejezni mindent. A következő három év tehát kritikus
– mondta dr. Schmidt Ádám, aki szerint még dolgoznak azon, hogy megállapítsák, összesen mekkora összeget kell ráfordítani majd mindenre. A sportért felelős államtitkár elárulta azt is, miként változik meg a rendezés tulajdonosi joga. – Az állami sportirányítás átalakulása keretében a Hungaroring Sport Zrt. felett ezentúl a Nemzeti Sportügynökség Nonprofit Zrt. gyakorolja a tulajdonosi jogköröket."
A kormány az versenypálya körüli infrastruktúra fejlesztését is támogatta. Gyulay Zsolt elárulta, ez magában foglalja
a közműrendszer (szennyvíz- és ivóvízhálózat mellett a gyenge- és erősáramú hálózat) felújítását, valamint egy új főépület, főtribün és irányítási központ építését, azaz az aszfaltcsíkon kívül lényegében mindennek a renoválását.
„A mostani 4x12 méteres garázsok helyett 7x21 métereseket ír elő a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA), és a főépület mérete sem felel meg jelenleg a követelményeknek. De
a közműrendszer, valamint a 10 ezer fős fedett főlelátó és a kommentátorok helyének felújítása is nélkülözhetetlen.
Fontos, hogy úgy fejlesszünk, úgy időzítsük az építkezéseket, hogy megmaradjon a folyamatosság, és ne kerüljön veszélybe egyik évben sem a Magyar Nagydíj. Erre 3-szor 10 hónap áll rendelkezésünkre, de régóta vártunk arra, hogy elinduljon ez a nagy fejlesztés" – nyilatkozta Gyulay Zsolt.
A Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója elmondta, épülni fog egy Műveleti Operatív Központ a hatóság, a mentők és a tűzoltók számára, valamint a gokartpálya irányában bővül majd a paddock épülete a motorhome-ok növekvő igénye miatt. A pályát átszelő gyalogoshíd eltűnik a jobb ráláthatóság miatt, ám cserébe két alagút is épül a pálya különböző pontjai között. Ezeknek az átfúrásoknak egy része már most is zajlik, de az idei Magyar Nagydíj után került sor a nagyobb munkálatokra.
Gyulay Zsolt a büszkeségét fejezte ki azért, amiért
1986 óta idén már sorozatban a 38. Magyar Nagydíjat rendezi meg a Hungaroring, és ennél hosszabb megszakítás nélküli sorozatot csak Monza tud felmutatni.
Ám a 2010 óta a szervezet élén álló elnök-vezérigazgató a közeljövőben még inkább kirobbanó népszerűséget vár a Forma–1-től az amerikai térhódításnak köszönhetően, ezért is tartja fontosnak azt, hogy lépést tartsanak a többi helyszínnel.
„Stefano Domenicali [az F1 vezére] is elismerte, hogy a kezdetektől nagyon jó partnerek vagyunk, segítettünk többek között az azeri és a mexikói verseny megvalósításában is. Továbbá
a pilóták és a szerelők számára is ez az egyik legkedveltebb helyszín, a többségnél a top három között van, a pálya mellett Budapest és a jellemzően a Magyar Nagydíjat követő nyári szünet miatt is"
– mondta Gyulay.
A jó kapcsolatnak is köszönhetően már 107 milliárd forintot spórolt meg a Hungaroring Sport Zrt. a magyar költségvetés számára a jogdíj eredetileg megállapított éves indexáláshoz képest. Ezt tovább segíti, hogy a jövő évi rendezői jogdíj mintegy 50 millió dollár, amely ezt követően évente az eredeti 4 helyett mindössze 2 százalékkal fog emelkedni. Gyulay Zsolt elárulta,
az elmúlt 12 évből 11-szer nyereséges volt a Magyar Nagydíj megrendezése, és idén is majdnem 1 milliárd forintos nyereségre számít a szervezet.
Az egyre növekvő jogdíj mellett ez annak köszönhető, hogy az eladott jegyek mintegy 70 százalékát külföldi szurkolók vásárolták meg, akiknek a médiával, a vezetőséggel és a csapatokkal együtt rengeteg pénzt költenek Magyarországon szállásra, étkezésre, autóbérlésre stb., így még a növekvő kiadás ellenére is abszolút nyereséges a rendezés.
Az elnök-vezérigazgató hozzátette, a bevétel a jegyárak növekedéséből is emelkedni fog, hiszen jelenleg a Magyar Nagydíjra a legolcsóbb a belépőjegy, de ahogy bővül az infrastruktúra, úgy szükségszerűen emelkedniük kell a belépők árának is. Ennek ellenére Gyulay a teltházat a folytatásban is biztosnak tartja, hiszen
az idei vasárnapi futamra már decemberben elkelt a több mint 100 ezer jegy, és amúlt héten közzétett új, 2000 fős lelátóra szóló jegyeket is pillanatok alatt elkapkodták.
Ha még több jegy lenne elérhető, arra is biztosan lenne kereslet, de katasztófavédelmi szempontokból ennél több helyet már nem lehet létrehozni. A több mint 130 hektáros telken ráadásul a Super Gold tribün mögött egy 10 ezer négyzetméteres közösségi tér épül a mostani domb helyén, ami rengeteg mindenre alkalmas lesz.
Gyulay Zsolt elárulta, idén több csapat is tesztelni fog a Hungaroringen, köztük a McLaren és az Aston Martin is érkezik majd.
Személyes bánata, hogy Szilasliget és Mogyoród között jelenleg nincsen a pályához közeli HÉV-állomás, valamint az, hogy egyelőre nem sikerült egy újdonságot is a Hungaroringre hozni – utóbbinál elsősorban egy teszthétvégére, mintsem egy sprintfutamos hétvégére gondolt.
A Forma–1-es futamok és annak betétsorozatainak megrendezésén kívül
törekszenek arra, hogy Silverstone-hoz és a Red Bull Ringhez hasonlóan úgy alakítsák át a pályát, hogy azon motorversenyeket – akár MotoGP-futamokat – is lehessen rendezni.
Ehhez szükséges többek között a kerékvetők átalakítása, valamint a bukóterek méretének növelése, elsősorban a 14-es kanyarnál, ami az ottani lelátó átépítését is magával vonzza. Schmidt Ádám megjegyezte,
a tervezett hajdúnánási pálya sorsa azután dől el, hogy kiderült, a Hungaroringet sikerül-e motorversenyre alkalmassá tenni.
Gyulay Zsolt megjegyezte, a tapasztalatok alapján az F1 és a MotoGP mellett a többi versenysorozat nem igazán generál bevételt, márpedig ezt is figyelembe kell venni. Így amíg nincs magyar pilóta, addig nem éri meg új sorozatokat Magyarországra hozni, a túrautó-világkupa megszűnésével tehát várhatóan,
az egész évben zajló munkálatok miatt 2026-ig szinte kizárólag a Forma–1 és annak betétsorozatainak a megrendezése várható a Hungaroringen.
Az idei, 38. Magyar Nagydíjra, amely a szezon 12. versenyhétvégéje lesz, július 21. és 23. között kerül sor a Hungaroringen.