A Ferrari leleplezte a sikerének a titkát

Forma-1, Sao Pauló-i Nagydíj 2023, Brazil Nagydíj, Charles Leclerc
F1 Ferrari's Monegasque driver Charles Leclerc powers his car during a free practice at the Jose Carlos Pace racetrack in Sao Paulo, Brazil, on November 3, 2023, ahead of the Formula One Brazil Grand Prix. (Photo by Nelson ALMEIDA / AFP)
Vágólapra másolva!
A 2023-as Forma–1-es szezonban a Ferrari volt az egyetlen csapat, amely meg tudta állítani a Red Bullt abban, hogy minden egyes versenyt megnyerjen. Ugyan Carlos Sainz Szingapúrban nyert, a Scuderia összességében a teljes idényben a sprintfutamos hétvégéken mutatott jobb formát. Enrico Cardile, a karosszériáért felelős részleg vezetője magyarázatot adott erre a jelenségre.

Charles Leclerc az első 20 főversenyből

négyszer állt a dobogóra, mind a négyszer egy sprinthétvége vasárnapi napján.

Ugyan az austini pódiumát utólag elvették, és később a szezon utolsó két hétvégéjén normál formátumban zárt másodikként, egyértelmű, hogy Azerbajdzsánban, Ausztriában, Belgiumban és az Egyesült Államokban, azaz a sprintfutamos hétvégéken nem véletlenül ment különösen jól a monacóinak a versenyzés. Ahogy

az időmérőkön is ezek közül, Baku, Spa és Austin hozta az idényben Leclerc első három (pénteken megszerzett) pole pozícióját.

Leclerc csapattársa, Carlos Sainz ennél visszafogottabb, ugyanakkor egyenletesebb teljesítményt nyújtott a szezonban, noha a Szingapúrban aratott sikerrel ő szerezte a Ferrari egyetlen győzelmét.

A Ferrari leginkább a sprinthétvégéken teljesített jól Forrás: NurPhoto via AFP/Gongora

Enrico Cardile megmagyarázta, miért volt jobb a Ferrari a sprinthétvégéken

A sprinthétvégéken mutatott jobb forma a Scuderiánál is feltűnt, Enrico Cardile szerint ebben nagy szerepet játszik az, hogy kiválóan működnek és összhangban vannak a pályán tapasztaltakkal a szimulációs eszközeik eredményei.

„Elégedett vagyok az elért korrelációval, legyen szó a CFD-ről, a szélcsatornáról vagy a versenyzői szimulátorról – mondta Cardile az Auto Motor und Sportnak. – Ezek segítenek a megértésben is. A keményebb rész megoldást találni a felmerülő problémákra. Ha a megfelelő kérdéseket teszed fel az eszközeidnek, akkor a megfelelő válaszokat fogod kapni. Mivel ez egy laboratóriumi teszt,

– idézte a Ferrari szakemberét a formula.hu. Arra a kérdésre, hogy mindennek bizonyítéka-e az erősebb sprinthétvégés forma, így felelt Cardile: – Abszolút. A sprinthétvégéken egyetlen órád van beállítani az autót. Sokkal jobb függsz attól, hogyan készültél fel, és ez a szimulációk eredménye.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!