Az amerikai tulajdonban álló alakulat előző szezonja nem sikerült túl fényesen, ugyanis mindössze 12 pontot gyűjtve a konstruktőri bajnokság utolsó helyén végzett. A VF23-as olykor erős tempót mutatott egy-egy körön az időmérőkön, de a futamokon hosszútávon nem tudott versenyképes lenni, ugyanis a számos hiányosság mellett a Ferrarihoz hasonlóan nagy mértékben szenvedett a gumik elhasználódásával. Viszonylag hamar rájöttek arra, hogy a Ferrari által követett autókoncepció nem jó irány számukra, év közben szinte semmit sem fejlesztettek, hogy a 2024-es modellre tudjanak összpontosítani. Végül a hazai, vagyis az Amerikai Nagydíjon vetett be a Haas egy komolyabb fejlesztési csomagot, azonban a várt előrelépés elmaradt.
A Motorsport.com olasz kiadása szerint Gene Haas csapattulajdonos szerette volna, ha a Red Bull filozófiáját követnék, ám
Simone Restának nem tetszett az istálló által követett irány és mivel nem tudott a fejlesztési tervez igazodni, ezért úgy döntött, hogy egy hónappal az új autó bemutatása előtt távozik a csapattól.
Egyelőre nem tudni, hogy az 53 éves olasz szakember hol folytatja a pályafutását, ám könnyen lehet, hogy visszatér a Ferrarihoz, ahol korábban hosszú éveken át dolgozott, 2014-ben pedig már főtervezőként tevékenykedett. 2018-ban az Alfa Romeo technikai igazgatója lett, ám 2019 augusztusában a Ferrari visszahívta őt, de miután összeveszett Mattia Binottóval, a Haashoz szerződött 2021-ben.
Resta távozása után nem sokkal a Haas a közösségi oldalán jelentette be, hogy Günther Steiner csapatfőnök is elhagyja az amerikai istállót. Az 58 éves szakember a Haas 2016-os csatlakozása óta vezette a csapatot a Forma-1-ben. Steiner helyét a japán Komacu Ajao veszi át, aki tavaly még mérnökigazgatóként dolgozott a csapatnál.