Köszöntjük Olvasóinkat az F1-es Katari Nagydíj élő közvetítésében!
A McLaren 1998 óta az első csapat-vb-elsőségét szerezheti meg Loszaílban, ha a McLaren legalább 15 ponttal többet szerez a Ferrarinál, és a wokingiaknál nem szerez legalább 23 ponttal többet a Red Bull.
Továbbá, az elmúlt 6 futamot 6 különböző pilóta nyerte, és 2012 óta nem volt 7-es sorozat a Forma-1-ben. Katarban reálisan Hamilton vagy Pérez állíthatja be ezt a szériát.
A mostani Fernando Alonso 400. F1-es futama. Katarban összejöhet a 250. Ferrari-motoros győzelem is az F1 történetében (az eddigi 249-ből 248 a Ferrarié, 1 a Toro Rossóé volt).
Ez a harmadik itteni futam, 2021-ben a most a Mercedest okoló Hamilton, tavaly pedig a büntetés miatt most a második helyről rajtoló Verstappen is az élről rajtolva nyerte meg. A jelenlegi mezőnyből Verstappen, Norris, Leclerc, Pérez, Alonso és Ocon is mindkétszer pontot szerzett itt, Gasly és Cunoda viszont a kettőből egyszer sem.
A franciának egyedülálló módon az eddigi 22 (és fél) versenyhétvégén tökéletes állapotban maradt az autója, és szeretné is ezt megőrizni. Elmondta, emiatt tart is attól, hogy Magnussen és ő a 10. és a 11. helyről rajtolnak, a dán ugyanis közismerten nem fogja vissza magát a csatákban.
A Miami Nagydíj után már 115 pont volt a Red Bull előnye az akkor harmadik McLaren előtt, ez a különbség viszont fokozatosan csökkenni kezdett, és most már a wokingiak biztosíthatják be a vb-címüket.
A levegő 19, az aszfalt 23 fokos Loszaílban, ahol 55%-os a páratartalom, azaz a tavalyi körülményekhez képest a mostaniak sokkal jobbak. Nem véletlen, hiszen ezúttal decemberben van a futam.
A sokak szerint érthetetlen büntetése után Verstappen azt tervezi, hogy beszélni fog az FIA elnökével. Mohammed ben Szulajm eközben vasárnap arról adott ki közleményt, hogy nem érti a pilóták felháborodását arról, hogy miért nem egyeztet velük az FIA egy-egy döntés előtt – az elnök elmondása szerint a csapatok sem kérik ki az FIA véleményét a döntéseik során.
Nico Hülkenberg kemény, mindenki más közepes keverékű gumikon rajtol.
Elindult a mezőny a gumik bemelegítésére, mielőtt nekivág az 57 körös versenynek. Emlékeztetőül a rajtsorrend:
Russell, Verstappen, Norris, Piastri, Leclerc, Hamilton, Sainz, Alonso, Pérez, Magnussen,
Gasly, Csou, Bottas, Cunoda, Stroll, Albon, Lawson, Hülkenberg, Colapinto és Ocon.
Russellt Verstappen és Norris is megelőzte, Piastri mellett pedig Leclerc ment el. Hátul Ocon és Colapinto ütközött, jön a biztonsági autó.
Hamilton három helyet veszített, Cunoda négy helyet nyert az első körben. Hülkenberg defektet kapott, ő is benne volt az Ocon-Colapinto-csatában.
Albon és Stroll is ütközött, ők folytatni tudták a versenyt. Ocon és Colapinto nem.
Jön be a biztonsági autó a kör végén, Verstappen, Norris, Russell, Leclerc, Piastri, Sainz, Pérez, Alonso, Hamilton és Cunoda az első tíz sorrendje.
Piastri visszaelőzte Leclerc-t, Alonso két helyet is veszített. Hátrébb Lawson csúszott ki, de folytatja a futamot.
Russell nehezen tudja tartani Piastrit. Verstappen és Norris elléptek, Alonso újabb helyeket veszített.
Norris hibázott, így Verstappen ellépett tőle, Russell pedig visszazárkózott rá.
Hamilton kiugrott a rajtnál, és ugyan a visszalassítás miatt ezzel veszített, büntetés várhat rá.
A két Ferrari lassabb az élmezőnyhöz képest, mellettük Alonso is panaszkodik az autójára, Strollnak meg is hibásodott az Aston Martinja.
Stroll és Lawson 10-10, Hamilton 5 másodperces büntetést kapott. Magnussent is vizsgálják. Leclerc megtalálta a tempót, az elmúlt körökben csökkent a hátránya.
Piastri megcsúszott, és sok időt veszített, de pozíciót még nem. Magnussent nem büntették. Alonso után Cunoda is folyamatosan csúszik vissza, Stroll pedig feladta a futamot.
Tartja magát 2 másodpercen belül Verstappenhez képest, hátrébb pedig Piastri visszazárkózott Russell nyakára. A bokszkiállások is hamarosan elkezdődhetnek.
Russell állt ki elsőként a bokszba az élmezőnyből, de nagyon lassúra sikeredett a kerékcsere, szűk 5 másodpercet veszített vele a brit.
A spanyol Russellt tartja fel, így Leclerc-nek és Sainznak nem kell reagálnia a kerékcserével.
Túl vagyunk féltávon, Verstappen pedig már bokszkiállási előnyben van a hetedik Hamiltonhoz képest, így hamarosan tényleg jöhet kerékcserére.
Russell továbbra sem bír Alonsóval, így a Ferrarinak nem kell reagálnia, az élmezőny pedig jó tempót autózik a 33 körös közepeseken is.
Albon visszapillantó tükre letörött, Bottas rajta áthajtva széttörte, ezáltal rengeteg éles törmelék került a pályára. Hamilton és Sainz is defektet kapott emiatt, Piastri pedig szintén bejött a bokszba – és csak ezután jött a biztonsági autó!
Az SC-fázis alatt aki eddig nem tette, az is kiállt kerékcserére. Verstappen, Norris, Leclerc, Piastri, Pérez, Gasly, Russsell, Sainz, Alonso és Csou volt a sorrend, miután mindenki teljesítette a bokszkiállását.
A biztonsági autós fázis alatt Norris Hamilton hirtelen lelassulása miatt elfékezte a gumijait, így kell használnia a hajrában a keményeket.
Verstappen nehezen, de ezúttal is megőrizte az első helyet az újraindítás után, Pérez viszont technikai hiba miatt visszaesett. Russell megelőzte Gaslyt, Hülkenberg viszont a sóderágyban, ezért újból jön a biztonsági autó.
Verstappen, Norris, Leclerc, Piastri, Russell, Gasly, Sainz, Alonso, Csou, Magnussen, Albon, Hamilton, Bottas, Cunoda és Lawson a sorrend. Albon és a két RB lágyakra váltott.
Ezúttal könnyebben maradt az élen Verstappen, mögötte sem volt változás.
Korábban egy sárga zászlós fázis alatt nem lassított le egyáltalán, ezért 10 másodperces stop&go-büntetést kapott.
Túllépte a megengedett sebességet a bokszutcában. Verstappen előnye 4 mp Leclerc előtt.
Verstappen, Leclerc, Piastri, Russell, Gasly, Sainz, Alonso, Csou, Magnussen és Albon a sorrend. Norris egy-két pontot akár szerezhet.
Gasly tartja Sainzot az ötödik helyért, a kínai az első Sauber-pontokat szerezheti. Norris már a tizedik.
A dobogósok Verstappen, Leclerc és Piastri lettek, mögöttük Russell, Gasly, Sainz, Alonso, Csou, Magnussen és Norris zárt a top 10-ben.
Russell még kapott egy 5 másodperces büntetést, de ezzel is maradt negyedik. Norrisé a plusz pont, így kettőt szerzett. A McLaren előnye 21 pontra csökkent a Ferrarival szemben.
A 2024-es Forma-1-es idény december 6. és 8. között az Abu-dzabi Nagydíjjal zárul. Most megköszönjük a figyelmüket, az összefoglalóval és az értékelésekkel hamarosan jelentkezünk!