Vágólapra másolva!
2024-ben Max Verstappen nyerte meg a loszaíli Forma-1-es futamot. A Red Bull holland pilótája mögött Charles Leclerc és Oscar Piastri ért célba, így ők állhattak még fel a dobogóra az F1-es Katari Nagydíjon.

A szabadedzést a Ferrari, a sprintidőmérőt és a sprintfutamot a McLaren uralta Loszaílban, a Forma-1-es Katari Nagydíj időmérőjén mégis a Red Bull-s Max Verstappen és a mercedeses George Russell végzett az első két pozícióban. A világbajnok Verstappen büntetése miatt aztán az első és a második helyezettet felcserélték, így Russell-Verstappen volt a sorrend az 57 körös F1-es futam első sorában, a két McLaren előtt. Nico Hülkenberg kemény, mindenki más közepes keverékű abroncsokon rajtolt, vagyis gumielőnye senkinek nem volt a verseny elején. A rajt után Russellt Verstappen és Norris is megelőzte, mögöttük mindkét Ferrari nyert egy-egy pozíciót, miközben a rajtnál kiugró Hamilton három helyet esett vissza. Hátrébb Albon és Stroll, valamint Hülkenberg, Ocon és Colapinto ütközött össze, az utóbbi trió balesete miatt az első kör végén jött is a pályára a biztonsági autó – Ocon és Colapinto ki is esett, később Stroll is feladta a sérült autója miatt a futamot.

Forma-1, F1, Katari Nagydíj, 2024, futam, Ocon, baleset
Esteban Ocon a rajt után kiesett az F1-es Katari Nagydíj futamán
Fotó: Giuseppe CACACE / AFP

Az 5. körben folytatódott a futam, az újraindítás után Piastri visszaelőzte Leclerc-t, Alonso pedig több helyet is veszített a nyolcadik pozícióból. A két Ferrari nem igazán tudta tartani az első négyes tempóját, miközben Verstappen 2 másodpercre növelte az előnyét az élen, de Norris is távolodott Russelléktől. A középmezőnyben és a hátsó régióban sok csata és előzés volt, időbüntetéseket is kiosztottak egy-egy túlzott keménység miatt a futam közben. Az élmezőnyből először a 24. körben, Russell hajtott ki a bokszutcába, az egész futamon egyébként is szenvedő Mercedes azonban elrontotta a brit pilóta kerékcseréjét, aki mintegy 5 másodpercet veszített a bokszban. A többiek még sokáig vártak, mert a közepes gumik jól bírták, Russell pedig beragadt Alonso mögé a pályán.

Forma-1, F1, Katari Nagydíj, 2024, George Russell
George Russellnek szörnyű futama volt a pole-ból indulva
Fotó: Giuseppe CACACE / AFP

A futam felénél Albon visszapillantó tükre letörött, Bottas pedig rajta áthajtva széttörte azt darabokra, ezáltal 

rengeteg éles törmelék került a pályára. Hamilton és Sainz is minden bizonnyal emiatt defektet kapott, 

és miután ők és Piastri kimentek a bokszutcába, csak akkor érkezett a biztonsági autó, hogy takarítani lehessen. A többiek az SC-fázis alatt álltak ki kerékcserére, Verstappen, Norris, Leclerc, Piastri, Pérez, Gasly, Russell, Sainz, Csou és Alonso volt a sorrend, miután mindenki teljesítette a bokszkiállását. A biztonsági autós fázis alatt Norris Hamilton miatt elfékezte a gumijait, így kellett használnia a keményeket, miután a 40. körben újraindult a mezőny.

Az újbóli újraindítás után Verstappen nehezen, de ismét megőrizte az első helyét Norrisszal szemben az újraindítás után, Russell pedig megelőzte Gaslyt. Pérez technikai hiba miatt kiesett, Hülkenberg viszont a kavicságyban kötött ki, ezért harmadszor is jött a biztonsági autó.

Sergio Pérez
Sergio Pérez Katarban pontszerző helyről esett ki, technikai hiba miatt
Fotó: Anadolu via AFP / 2024 Anadolu

Verstappen, Norris, Leclerc, Piastri, Russell, Gasly, Sainz, Alonso, Csou, Magnussen, Albon, Hamilton, Bottas, Cunoda és Lawson volt a sorrend, amikor a 43. körben ismét újraindultak, az első hét pilóta egyaránt kemény keverékű gumikon körözött a folytatásban. Ezúttal könnyebben maradt az élen Verstappen, mögötte sem volt változás. Ám ekkor jött a bejelentés, miszerint 

Lando Norris 10 másodperces stop&go-büntetést kapott, amiért korábban egy dupla sárga zászlós fázis alatt nem lassított le egyáltalán. 

Ezzel Norris kiszállt a dobogóért zajló küzdelemből. Ezután Hamilton is kapott még egy áthajtásos büntetést, amiért korábban túllépte a megengedett sebességet a bokszutcában, majd Albont is sújtották még időbüntetéssel, sőt, a leintés után Russell is kapott 5 másodpercet, de a brit helyezését ez nem befolyásolta.

Verstappen a hajrában az előnyét fokozatosan növelte Leclerc előtt, ahogy a monacói mellett Piastri dobogós helyét sem fenyegette senki. Norris az utolsó (15.) helyről lépegetett előre, így pontot tudott szerezni, de csak (a leggyorsabb körért járó plusz ponttal együtt) kettőt. A dobogósok mögött Russell, Gasly, Sainz, Alonso, Csou, Magnussen és Norris zárt a top 10-ben, a kínai pilóta ezzel a Sauber első idei pontjait szerezte.

Így áll a vb-pontverseny a szezon 23. futama, az F1-es Katari Nagydíj után

  • A szezonzáró előtt a 429 pontos és már biztosan világbajnok Max Verstappen vezeti a világbajnoki összetettet a 349 pontos Lando Norris előtt, míg a harmadik Charles Leclerc-nek 341 pontja van. Az egyéni pontverseny negyedik helyén a 291 pontos Oscar Piastri áll, mögötte Carlos Sainz 272, George Russell 235, Lewis Hamilton 211, Sergio Pérez pedig 152 ponttal rendelkezik.
  • A konstruktőrök között a McLaren 640 ponttal vezet, 21 ponttal megelőzve a második Ferrarit.
  • A 2024-es Forma-1-es idény december 6. és 8. között az Abu-dzabi Nagydíjjal zárul.

Kapcsolódó cikkek

Hirdetés: Ha kedvet kapott a fogadáshoz, keresse fel a Szerencsejáték Zrt. Tippmix Pro oldalát, ahol azonnal fogadhat, játszhat, nyerhet.

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!