Az FIA azért kivételezik az F1-hez 2026-ban csatlakozó Audival a pénzügyi szabályok területén, mert az új motorgyártóként és a Saubert felvásárolva önálló csapatot indító márka autófejlesztési központjában, Hinwilben (Svájcban) jóval drágább az élet, mint a riválisok székhelyein. Ez többek között abban mutatkozik majd meg, hogy magasabb bért kell adni a mérnököknek, ez pedig a fejlesztéstől von el forrásokat. Az exferraris csapatfőnök, Mattia Binotto, az Audi operatív és műszaki igazgatója ennek mértékét 20 millió dollárra becsülte. Mivel az FIA szerint igazságtalan lenne, ha emiatt 30-40 százalékkal kevesebb alkalmazott foglalkozna az autóval, ezért a Mohammed bin Szulajm vezette szervezet kivételt tesz majd a költségkeret nagyságát illetően.
A rivális Forma-1-es csapatok nem voltak boldogok a határozat hallatán, sokan a szabályok egyenlőségének kérdését vetették fel.
A Ferrari az egyetlen olyan csapat még, amely teljes egészében az Egyesült Királyságon kívül működik, ezért az olaszok kérvényt nyújtottak be, hogy szintén kivételezzenek velük.
Nikolas Tombazis, az FIA együléses autós részlegének technikai igazgatója elmagyarázta, miért nem kerül erre sor, azaz a Ferrari miért nem részesülhet magasabb költségsapkában.
„A csapatok közötti bérek helyzetét némileg bonyolítja az a tényező, hogy figyelembe kell venni a más csapatoktól való munkaerő megszerzésének nehézségeit, és azt, hogy ezért mennyit kell fizetniük.
Úgy véljük, helyes a magasabb munkaerőköltségű országokra összpontosítani, és ez jelenleg Svájc
– nyilatkozta Tombazis. – Öt- vagy hatévente lehetőségünk van olyan módosításokra, amelyek a Forma-1 küzdelmeiben az igazságosságot szolgálják, de nehéz megszerezni a szükséges támogatást a csapatoktól. Ezért próbáljuk az igazságosságot szem előtt tartani.”
Tombazis hozzátette, hogy az FIA mindent megtesz azért, hogy a szabályok átláthatóbbak legyenek a jövőben.