Az előző idényben nagy visszhangja volt, amikor Max Verstappent a Szingapúri Nagydíjon használt, helytelennek ítélt szóhasználata miatt közmunkára ítélte az FIA a holland versenyzőt. A Forma-1-es pilóták többsége a négyszeres világbajnok mellett állt ki, az FIA-elnöknek egy levelet is írt az érdekvédelmi szervezetük, amelyben megfogalmazták, hogy a káromkodás betiltása olyan, mintha gyermekként kezelnék őket. Nem Verstappen volt az egyetlen, aki "helytelen magatartást" mutatott, ezért az FIA a 2025-től bevezetésre kerülő szabályzatban szigorúbban fogalmazta meg, mi tartozik ebbe a kategóriába, és milyen büntetésekkel járhat a megszegésük.
A támadó, sértő, közönséges, durva vagy bántalmazó jellegű írott vagy verbális szóhasználat, gesztus és/vagy jelzés, illetve amit közönségesnek vagy durvának szánnak vagy tartanak, vagy bántalmazáshoz, megszégyenítéshez vezethet vagy elfogadhatatlan;
a tettlegesség (könyöklés, rúgás, öklözés, ütés, stb.) és az ezekre való felbujtás” – áll a Nemzetközi Sportkódex módosított cikkelyében.
Az első vétség esetén az eddiginél sokkal súlyosabb, 40 ezer euró pénzbírságot kap a szabályt megszegő pilóta, majd
másodjára 80 ezer euró és felfüggesztve egy hónapos eltiltás, harmadjára pedig 120 ezer euró és egy hónapos eltiltás, valamint pontlevonás jár.
Az FIA arról is beszámolt, hogy a szervezet tagjainak és a motorsportnak erkölcsi kárt okozó cselekedetekért szintén a fenti rendszer szerint osztják ki a büntetéseket; amelyek a szövetség nyilvános eseményein minden résztvevő személyre vonatkoznak.
Innentől tehát az előszeretettel káromkodó pilótáknak (mint amilyen Max Verstappen vagy Cunoda Juki) sokkal jobban kell vigyáznia, hogy egy sajtótájékoztatón vagy a csapatrádióban milyen szavakat használnak, mert három szabályszegés után akár egy hónapos eltiltással is sújthatják őket.