A 18 éves Andrea Kimi Antonelli március közepén, Melbourne-ben debütált majd a Forma-1-ben, azonban Toto Wolff, a Mercedes csapafőnöke nem támaszt komoly elvárásokat a hétszeres világbajnok Lewis Hamilton helyére érkező olasz pilóta felé. Wolff hangsúlyozta, hogy Antonellinek az első évében hibáznia és fejlődnie kell a Forma–1-ben, amire lesz lehetősége, ugyanis a Mercedesnél az idei szezont átmeneti évként kezelik a 2026-os szabályváltozások miatt.
Antonelli óriási tehetség, de a tapasztalatlansága már a tavaly Olasz Nagydíjon is kijött, amikor az első monzai szabadedzésen a gumifalba csapta George Russell Mercedesét.
A Mercedes csapatfőnöke bízik benne, hogy a fiatal pártfogoltja sokat tanul majd az első szezonjában, és reméli, hogy idővel tempót is tud majd diktálni. Wolff felvázolta azt is, hogy Antonelli szerződtetésének kockázata hogyan függ össze azzal, hogy mit várnak tőle.
Ha azt várják tőle, hogy Melbourne-ben pole-pozíciót szerezzen, megnyerje a futamot és azonnal harcba szálljon a bajnoki címért, akkor nagy a kockázat, mert ez nem fog megtörténni”
- mondta Wolff az Auto Motor und Sport című német lapnak.
„Nagyon tehetséges, de figyelembe kell vennünk, hogy még csak 18 éves. Előbb fejlődnie és hibáznia kell. Így kisebb a kockázat a vele szemben támasztott elvárásokkal” – folytatta az osztrák csapatvezető, aki hangsúlyozta, hogy sokan azért is várnak extrát Antonellitől, mert az utóbbi időben remekeltek a fiatalok a Forma-1-ben.
Az előző szezonban a Szaúd-Arábiai Nagydíjon Oliver Bearmannek kellett beugrania a Ferrariba Carlos Sainz vakbélgyulladása miatt, a fiatal pilóta pedig a hetedik helyen végzett pályafutása első Forma-1-es versenyén.
Bearman debütálás megnyitotta a kapukat a fiatalok előtt, erre pedig rátett még egy lapáttal Franco Colapinto is, aki idény közben Logan Sargeant helyét vette át a Williamsnél.
Franco Colapinto is azonnali hatást gyakorolt. Hirtelen mindenki rájött, hogy a fiatalok nagyon magas szintről indulnak. Átmeneti évnek tekintjük 2025-öst, fel akarjuk készíteni Antonellit 2026-ra, amikor mindenki számára minden a nulláról fog kezdődni”
- magyarázta Wolff, utalva a szabályváltozásokra, amelyek könnyen lehet, hogy újra fogják alakítani az erősorrendet a rajtrácson.