A 2026-os Forma-1-es szezon jelentős technikai változásokat hoz, amelyek komoly kihívások elé állítják a motorgyártókat. Az új szabályrendszer szerint a hajtásláncok megnövelt elektromos teljesítménnyel fognak működni, miközben kikerül az MGU-H, és teljesen fenntartható üzemanyagra áll át a mezőny. Legutóbb 2014-ben történt ekkora változás az F1-ben, amikor bevezetésre kerültek a turbóhibridek.
A Honda 2019-ben a Toro Rossónál eltöltött év után lépett partnerségre a Red Bull-lal, majd hivatalosan is kilépett a Forma-1-ből, bár a háttérben mégis folytatta a munkát a bikás csapat számára. 2026-tól azonban már nem az energiaital-gyárosokkal, hanem az Aston Martinnal fog együttműködni a Honda. Egyes jelentések szerint a japánok kissé küszködnek a fejlesztéssel, ami ha valóban így van, az hátrányosan érintené a silverstone-i csapatot. Az új motor fejlesztése kapcsán ugyanakkor Christian Horner védelmébe vette a japán gyártót.
Ez nagy kihívás, mármint először beszüntették a projektet, majd ismét belekezdtek. Lehetséges, hogy emiatt veszítettek valamennyi időt, de nagyon hozzáértő cégről van szó, komoly erősségeik vannak. Biztos vagyok abban, hogy versenyképes erőforrásuk lesz 2026-ra
– válaszolta a RacingNews365-nek a csapatvezető.
Ami pedig a Red Bull projektjét illeti, szintén kemény fába vágták a fejszéjüket, hiszen a Forddal közösen építenek saját motort, így nekik még nehezebb dolguk van, mint az ilyen téren már tapasztalt Hondának.
"Mindig több időre lenne szükség, de ez nagy kihívás a számunkra is, hiszen a nulláról gyártjuk le a saját motorunkat, de jól állunk. Természetesen soha nem tudhatod, mit csinálnak az ellenfelek, ezért ez mindig rizikós, de számunkra ez volt a helyes lépés" - jelentette ki Horner.