Charles Leclerc a 8., míg Lewis Hamilton a 10. helyen végzett a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon. A melbourne-i Forma-1-es futam háromnegyedénél egy nagy eső érkezett meg a pálya egyes részeire, de a Ferrari egyik pilótája sem cserélte le a száraz pályás gumijait – úgy sem, hogy Leclerc egy alkalommal meg is forgott a csúszós pályán. Cunoda Juki mellett ők ketten vártak a legtovább a kerékcserével, addig, amíg Gabriel Bortoleto és Liam Lawson balesete miatt újabb biztonsági autós fázis következett. Mire átestek a bokszkiálláson, az 1. és a 2. helyről Hamilton és Leclerc a 9. és a 10. helyre esett vissza.
A versenyt követően az olasz istálló mindkét pilótája dühösen értékelt, Leclerc elsősorban magát, míg Hamilton az autóját szidta – de abban egyetértettek, hogy egy más taktikával akár a dobogóért is harcolhattak volna. Frédéric Vasseur csapatfőnök is elismerte, hogy legalább egy, de inkább több körrel korábban ki kellett volna állni. Azt ugyanakkor hozzátette, hogy nem számítottak ennyi esőre, még ha az szinte csak a harmadik szektort érintette is.
Az eső a futam 44. körében érkezett meg az Albert Parkba, a két Ferrari a 48. körben hajtott a bokszutcába. A rádióbeszélgetések utólagos visszahallgatásából kiderült, hogy Leclerc versenymérnöke, Bryan Bozzi már a 41. körben jelezte, hogy hamarosan jön az eső, és utána folyamatosan közölte a monacóival, hogy éppen hol mennyire esik, mire lehet számítani a következő percekben, és mikor tűnik ideálisnak a kerékcsere.
Ezzel éles ellentétben áll, hogy
Hamiltonnal Riccardo Adami versenymérnök csak a 43. körben közölte először, hogy jön az eső – azt is azért, mert a brit pilóta rákérdezett.
Bozzihoz képest Adami ezt követően is kevesebb információt osztott meg a versenyzőjével. További fontos tényező, hogy míg Bozzi a 45. kör végén közölte Leclerc-rel, hogy hamarosan erősödhet az eső, addig Adami néhány másodperccel később azt válaszolta Hamilton kérdésére, hogy nem fog tovább esni.
Adami és Hamilton egyébként a verseny közben is többször nem találta meg a közös hangot, a brit pilóta több alkalommal is arra kérte a versenymérnökét, hogy maradjon egy kicsit csendben, és hagyja rá a döntéseket. Ez részben azzal is magyarázható, hogy a hétszeres világbajnok először vezette a Ferrarit esős körülmények között, így minden bizonnyal még a szokásosnál is jobban kellett összpontosítania az Ausztrál Nagydíjon – a futamot követően ugyanakkor mégis
megdicsérte Adamit, amiért segíteni próbálta őt.
A 2025-ös F1-szezon március 21. és 23. között a sprintfutamos Kínai Nagydíjjal folytatódik.