Lewis Hamilton és Charles Leclerc a Forma-1-es Kínai Nagydíj rajtja után összeértek, így megsérült a monacói autója, mégis egyaránt megelőzték Max Verstappent, majd az első bokszkiállások után is a 4-5. helyen haladtak. Hamilton azonban lassabbnak bizonyult a csapattársánál, és a táv harmadánál elengedte Leclerc-t. A televíziós közvetítés során úgy tűnt, mintha a brit pilóta eleinte nem akart volna engedelmeskedni a csapatutasításnak, és csak sokadik jelzésre hagyta, hogy megelőzze őt a monacói. A rádióbeszélgetések visszahallgatása után azonban kiderült, hogy Hamilton ötlete volt az, hogy egyáltalán elengedje Leclerc-t, csak erre nem azonnal került sor. Frédéric Vasseur szerint a Formula One Management (FOM) meg akarta szégyeníteni a hétszeres világbajnokot azzal, hogy rossz színben tüntette fel őt a közvetítésben.
„Ez egy vicc volt a FOM-tól, mert
az első kérés Lewistól érkezett, ő jelezte, hogy cserélhetnénk pozíciót. A show miatt azonban csak a kérdés második felét játszották be a közvetítésbe,
ezzel zűrzavart keltettek. Beszélni fogok velük erről” – mondta Vasseur a futam után.
Már a szezonnyitó Ausztrál Nagydíj után is téma volt a Ferrarinál zajló rádiózás, akkor Riccardo Adami versenymérnök és Hamilton kapcsolatát ábrázolták rossz hangulatúnak, de Vasseur szerint abból is feleslegesen nagy beszédtéma lett.
A sanghaji rádiózásokból egyébként kiderült, hogy a sprintfutamot megnyerő
Hamilton valóban jelezte már a futam 18. körében, hogy szenved az autóval, és Leclerc talán gyorsabb lenne nála.
Adami azt mondta neki, hogy a manőverre a 14-es kanyarban kerülhetne sor, ám a brit addig nem akarta elengedni, amíg a csapattársa nem kerül elég közel hozzá. Végül aztán a 21. kör első kanyarjában történt meg a pozíciócsere, miután már Leclerc is jelezte, hogy most már feltartja őt Hamilton.
A két Ferrari később az ötödik és a hatodik helyen ért célba, ám más-más okokból kizárták őket utólag, emiatt viszont nem panaszkodott a Ferrari.