2024 végén nagy vitát váltott ki, hogy a Red Bull Sergio Pérez utódjának nem a négy teljes szezont a háta mögött tudó Cunoda Jukit, hanem a két év alatt mindössze 11 nagydíjon szerepelt Liam Lawsont nevezte ki. A 23 éves új-zélandi pilóta a hétvégén mutatkozott be Max Verstappen csapattársaként, ám a Forma-1-es Ausztrál Nagydíj rosszul sikerült számára. A pénteki szabadedzéseken a mezőny hátuljában végzett, a harmadik gyakorláson meg is hibásodott az autója, aztán az időmérőn csupán a 18. lett, a futamon pedig a szenvedését egy baleset okozta kiesés zárta le.
Cunoda eközben a Racing Bullsszal ugyan szintén nem szerzett pontot, ám ez leginkább a rosszul időzített bokszkiállásának volt köszönhető, hiszen a sikeres edzések után szerzett ötödik rajthelyről indulva sokáig jól haladt a futamon is. A két pilóta közötti látható különbséget a Red Bull sem hagyta figyelmen kívül, Helmut Marko tanácsadó ultimátumot is megfogalmazott az új-zélandi jövőjével kapcsolatban.
„Meg akarta mutatni, hogy mire képes, de ez sajnos nem jött össze.
Hagynunk kell, hogy egy kicsit lehiggadjon, szemmel tartva a fejlődését a következő három-öt verseny során
– nyilatkozta az Isack Hadjart is kritizáló Marko, akinek a mondatai alapján azt lehet sejteni, hogy amennyiben május elejéig nem javul fel, akkor már tavasszal a japán Cunoda léphet a helyébe.
A McLaren vezérigazgatója, Zak Brown is úgy nyilatkozott, hogy az alapján ő Cunodát tartja veszélyesebbnek, ha a konstruktőrök közötti harcot nézzük.
„Azt hiszem, izgalmas szezonunk lesz. Juki remek munkát végzett, a teljesítményét látva valószínűleg neki kellene a Red Bullban ülnie. De
úgy tűnik, szeretnek furcsa pilótadöntéseket hozni
– mondta a Sky Sportsnak.
Lawson (és Cunoda) a hétvégi, sprintfutamos Kínai Nagydíjon bizonyíthat legközelebb a Red Bullnak, amely minden bizonnyal nem akar olyan sokáig feleslegesen kivárni a pilótacserével, mint azt korábban tette.