A verseny elején Norris, Verstappen, Oscar Piastri volt az első három helyen, miután a holland vb-címvédő az első kanyar kigyorsításánál megelőzte a McLaren ausztrál versenyzőjét. A nyolcadik kör elejétől aztán korlátok nélkül száguldhatott a mezőny, a pálya pedig száradni kezdett. Rövidesen Verstappen komolyabban üldözőbe tudta venni az élen álló Norrist, utána viszont a gumikat sokkal jobban kezelő McLarenek kezdtek gyorsabbá válni. Ennek eredményeként Piastri kihasználta, hogy Verstappen elfékezett egy kanyart, az ausztrál versenyző feljött másodiknak, Norrisszal alkotott duójuk pedig hamarosan nagy, 10-15 másodperces előnyre tett szert a harmadik Verstappennel szemben.
Később az óriási csapadék mennyiség következtében többen is kicsúsztak, köztük a második helyről Piastri, aki nagyon nehezen tudott visszatérni a pályára és körhátrányba került. A versenyben maradtak közül mindenki a boxutcába hajtott kerékcserére, a kavarodás végén pedig újfent Norris vezetett, mögötte Verstappen volt a második, Russell pedig a harmadik. A biztonsági autó harmadszor vezette fel a mezőnyt és hat körrel a leintés előtt engedte útjára, Norrisnak pedig sikerült a végéig hatékonyan védekeznie Verstappennel szemben, így megőrizte a vezetést és megnyerte a futamot
Legalább megpróbáltam, de nagyon nehéz itt igazán közel kerülni”
– mondta a Viaplay-nek Verstappen, aki az utolsó körökben megpróbálta hibára kényszeríteni Norrist, de kénytelen volt beérni a második hellyel a brit mögött.
Amikor a futam alatt esett az eső, Verstappen képesnek tűnt arra, hogy felvegye a versenytempót Norris és Piastri tempójával. Amikor azonban a pálya száradni kezdett, nyilvánvalóvá vált a McLaren előnye.
„Az első stintben egyáltalán nem volt esélyünk. Tényleg sokkal gyorsabbak voltak. Aztán csak megpróbáltam távol maradni a problémáktól, és ez jól sikerült. Az autót egyben tartottuk, és sérülés nélkül hoztuk be a második helyre” – folytatta a négyszeres világbajnok holland, aki elárulta azt is, hogy rengeteget küzdött a túlmelegedett gumijaival.
„A gumijaim egyszerűen gyorsabban túlmelegedtek. A mögöttem lévő többi csapatnál is látszott, hogy ugyanez a probléma. A McLarennél viszont nincs ilyen, ők egy kicsit jobban tudnak figyelni a gumikra.
Amikor az abroncsok elkezdenek kicsit kopni, ott látható igazán, hogy mennyivel gyorsabbak mindenkinél. Különösen akkor, amikor nagyon puha közepes keverékek vannak fent”
– tette hozzá Max Verstappen, akivel 1028 nap után történt meg, hogy nem ő vezeti a vb-pontverseny állását.