A kvalifikáció első szakaszának végén Oliver Bearman a 13-as kanyarban feltartotta Lance Strollt, ám végül Stroll továbbjutott, Bearman pedig kiesett, így nem volt komolyabb jelentősége az esetnek. Hasonló dolog történt a Q3-ban a bokszutcában: Isack Hadjart a Racing Bulls csapata ráengedte Max Verstappenre, akinek el kellett kormányoznia az autóját, hogy elkerülje az ütközést. A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) mindkét ügyben vizsgálatot indított az F1-es Kínai Nagydíj időmérője után.
Az FIA Bearman és Stroll incidensével kapcsolatban azt a döntést hozta, hogy nincs szükség további intézkedésekre, azaz a Haas brit újonca következmény nélkül megtarthatta a 17. rajthelyét.
Az eredetileg hetedik Hadjar és a negyedikként végzett Verstappen esetét nem sokkal később elemezték a résztvevők segítségével. A vizsgálat eredményeként az FIA úgy döntött, hogy a francia újoncot nem sorolják hátrébb, de a Racing Bulls 5 ezer eurós pénzbüntetést kap.
Verstappen a kvalifikáció után úgy nyilatkozott, hogy nagyon kiszámíthatatlanul viselkedik az autója, és a gumikopás is rosszabbnak tűnik a riválisokéhoz képest, így
hiába érzi önmagát jó formában, szerinte a dobogó megszerzéséhez is szerencsére lenne szüksége
a negyedik helyről indulva. A holland pilóta a futamgyőzelmet pedig egyenesen reménytelennek tartja, legfeljebb akkor tartja esélyesnek magát rá, „ha mindenki más kiesik".
Az F1-es Kínai Nagydíj időmérőjét Oscar Piastri nyerte meg, így ő rajtolhat az élről a magyar idő szerint vasárnap 8 órakor kezdődő, 56 körös sanghaji futamon.
1. sor:
Oscar Piastri (ausztrál, McLaren)
George Russell (brit, Mercedes)
2. sor:
Lando Norris (brit, McLaren)
Max Verstappen (holland, Red Bull)
3. sor:
Lewis Hamilton (brit, Ferrari)
Charles Leclerc (monacói, Ferrari)
4. sor:
Isack Hadjar (francia, RB)
Andrea Kimi Antonelli (olasz, Mercedes)
5. sor:
Cunoda Juki (japán, RB)
Alexander Albon (thaiföldi, Williams)
6. sor:
Esteban Ocon (francia, Haas)
Nico Hülkenberg (német, Sauber)
7. sor:
Fernando Alonso (spanyol, Aston Martin)
Lance Stroll (kanadai, Aston Martin)
8. sor:
Carlos Sainz Jr. (spanyol, Williams)
Pierre Gasly (francia, Alpine)
9. sor:
Oliver Bearman (brit, Haas)
Jack Doohan (ausztrál, Alpine)
10. sor:
Gabriel Bortoleto (brazil, Sauber)
Liam Lawson (új-zélandi, Red Bull)