A Forma-1-es Szaúd-arábiai Nagydíj szombati időmérőjét az utolsó pillanatban a négyszeres világbajnok Max Verstappen nyerte, így a Red Bull pilótája rajtolhatott az élről a vasárnapi futamon. A Q3-ban az egyéni vb-pontversenyt vezető Lando Norris nagyot hibázott, a McLaren versenyzője a falnak csapódott az első szektorban, miután az egyik kerékvető megdobta az autóját. Később a pilóta rendkívül feszülten nyilatkozott saját hibájáról. A címvédő mellől az első sorból még Piastri rajtolhatott el, míg a 3-4. pozíciókból Russell és Leclerc indult.
Külön érdekessége a vasárnapi futamnak, hogy amint látható, az első négy helyről négy különböző istálló versenyzői indulhattak a csatába (McLaren, Red Bull, Mercedes és Ferrari).
Az 50 körös futam első körében mindjárt egy óriási baleset miatt kavarodott meg a mezőny, mivel a biztonsági autót beküldték a verseny szervezői. Gasly és Tsunoda ütközött egymással, előbbi autója teljesen tönkrement, míg utóbbi a Red Bullt még a pitbe be tudta kormányozni, de ott a szerelők közölték, hogy ennek a kocsinak ma már nem lesz folytatás, így két pilóta is kiesett a küzdelmekből mindjárt az elején. Ráadásul még Verstappen első helye is kérdésessé vált, mivel levágott egy kanyart és úgy maradt csak Piastri előtt (várunk a döntésre még ez ügyben).
A harmadik körben aztán a safety car kiment, jött a zöld zászló, Verstappen pedig jól indult meg, de kapott egy öt másodperces büntetést az első körben történtek miatt (amit majd az első kiállásnál fog „letölteni”). Amikor a címvédővel közölték a rádión keresztül, hogy milyen ítélet született, akkor a mondhatni szokásos, simply lovely kifejezéssel válaszolt, ami lényegében ironikusan egyszerűen gyönyörű-t jelent.
A tizedik körben továbbra is Verstappen vezet, mögötte egy másodperccel Piastri, majd Russell és Leclerc az első négy sorrendje. Nem mellesleg a 6-7. helyen mindeközben kiélezett csatát vív egymással Hamilton és Norris, felváltva előzik meg egymást, nem akármilyen csatát láthat a közönség nekik is köszönhetően.
A 18. körben már több mint 2,7 másodperccel vezet Verstappen Piastri előtt, Russell továbbra is a harmadik helyen, mögötte Leclerc a negyedik pozícióban. Aztán a 20. körben egy apró hiba is elég volt (bal hátsó nem ment vissza) a pitben a kerékcsere alatt Piastri számára, hogy a 3,4 másodperces idővel végül csak a hatodik helyre tudjon visszajönni a versenybe. Aztán a 22. körben Verstappen is kijött kerékcserére, és a büntetése miatt öt másodpercig nem érhettek a szerelők a kocsijához. Így a hosszúra nyúlt kiállás után az ötödik helyre érkezett vissza, közvetlenül Hamilton mögé, aki még nem volt kint cserén.
A Ferrari érdekes taktikát választott, Leclerc még nem állt ki, pedig már a 28. körben járunk, igaz, így az első helyen autózhat, mögötte 3,1 másodperccel lemaradva Norris, majd utána Piastri és Verstappen. Aztán végül a 30. körben jött ki Leclerc és egy villámgyors, két másodperces kerékcserét követően már jött is vissza, az ötödik helyre.
A nagy kérdés ezek után, vajon az éppen vezető Norris (aki a 10. helyről rajtolt) vajon mikor jön ki cserére? A válasz a 35.-ben, Norris az ötödik helyen folytatta a versenyt, közben Piastri legelöl, mögötte Verstappen, Russell és Leclerc. Aztán a 38. körben a harmadik-negyedik helyen csere történt, Leclerc remekül versenyez Jeddahban és sikeresen előzte meg Russellt.
Norris bajba kerülhet, vizsgálják a 35. körben történt "vonal tévesztését" a pit kijáratánál (végül nem lett ennek komolyabb következménye). A 44. körben, a verseny végéhez közeledve Piastri kényelmes, 3,8 másodperces előnnyel vezet Verstappen előtt, aki mögött Leclerc és Norris, az ötödik helyen pedig Russell autózik.
A versenyt végül Piastri nyerte meg, aki ezzel a világbajnoki pontverseny első helyére ugrott, mögötte Verstappen jött be másodiknak, Leclerc lett a harmadik, Norris pedig a negyedik (utána Russell, Antonelli, Hamilton és Sainz a sorrend az első nyolcban).