A Forma-1 az elmúlt években olyan világmárkákkal kötött globális partnerségi megállapodást, mint a Louis Vuitton luxusmárkát is magába foglaló LVMH, a Lego, vagy a Visa, most pedig egy kissé szokatlan, de minden bizonnyal jövedelmező partnerséget jelentett be a Disneyvel.
A Forma-1- a hivatalos honlapján közölte, hogy megállapodást kötött a Disneyvel, amely 2026-tól lép életbe. Ugyan azt közölték, hogy hány évre szól az együttműködés, de az biztos, hogy jövőre már Mickey egér és barátai is láthatóak leszek a Forma-1-es versenyeken különböző tartalmak és ajándéktárgyak képében.
„Szenzációsnak ígérkezik a Disney-vel való együttműködésünk, mivel megmutathatjuk Mickey egér világát a rajongóinknak. Ez a lépés tökéletesen illeszkedik a stratégiánkhoz, hogy kilépjünk a sport világából, és kilépjünk egy szélesebb fogyasztói piacra, cserébe pedig a mintegy 820 millió rajongónk világszerte megismerheti a Disney világát. Fantasztikus párosítás, mivel mindkét márka arról ismert, hogy feszegeti a határait, és milliók számára nyújt szórakozást, illetve izgalmat, szóval nagyon várjuk már, hogy mit tudunk kihozni a pályán és azon túl” – mondta Emily Prazer, az F1 kereskedelmi igazgatója.
Az utóbbi években a Forma-1 komoly népszerűségre tett szert a fiatalabb rajongók körében, a felméressek szerint Európában és az Egyesült Államokban több mint négymillió 8-12 év közötti gyerek követi aktívan a Száguldó Cirkusz történéseit.
„Miközben a Disney több mint száz éves fennállását ünnepeljük, a Forma-1-gyel való együttműködésünk egyedülálló lehetőséget kínál arra, hogy két szórakoztatóipari óriásvállalatot összehozzunk, és olyan termékeket hozzunk létre, amelyeket a rajongók imádni fognak” – jelentette ki Tasia Filippatos, a Disney fogyasztói termékekért felelős elnöke.
A bejelentés szerint a következő hónapokban várható további információ az együttműködés részleteiről.