A Miami Nagydíj hétvégéje rendkívül színesre sikeredett. Pénteken Oscar Piastri, a McLaren pilótája volt a leggyorsabb az első szabadedzésén, ezt követően pedig a McLaren versenyzője, a 18 éves Andrea Kimi Antonelli nyerte sprintkvalifikációt, így ő lett minden idők legfiatalabb pilótája, aki pole-pozícióba került.
A szombati sprintverseny előtt jelentős eső esett, így jókora csúszással rajtolhatott csak el a mezőny, és végül csak 16 kört kellett teljesíteniük a pilótáknak. A futamot végül a McLaren pilótája, Lando Norris nyerte, aki gyakorlatilag a biztonsági autó mögött haladt át a célvonalon. Késő este aztán jött az időmérő, ami bombameglepetéssel zárult, ugyanis a Red Bull pilótája, a négyszeres világbajnok Max Verstappen megszerezte ide harmadik és pályafutása 43. pole pozícióját. A második legjobb időt a sprintfutamon győztes Norris autózta, míg a harmadik rajthelyet a sprintkvalifikációt élen záró Antonelli, a Mercedes olasz pilótája szerezte meg.
Az utolsó pillanatban még a rajtsorrend is változott, ugyanis Pierre Gasly, az Alpine francia pilótája csak a boxutcából rajtolhat, mivel kicserélték az autóján a felfüggesztést, ez pedig a parc fermé-szabály megsértését és bokszutcai startot jelent.
A teljes rajtsorrend:
Nem sokkal a verseny kezdete előtt a pilóták felsorakoztak a rajtrácson, eközben pedig a Halálos iramban: Tokiói hajsza című film főcímzenéje szólt. Azonban stílszerűbb lett volna, ha a széria második részéből választanak dalt, hiszen a Halálosabb Iramban Miamiban játszódik.
A felvezető kör alatt rendkívül baljós árnyak voltak az égbolton. Az előrejelzés szerint a futam első egy órájában nem várható eső, azonban a pálya fölött rendkívül sötét felhők gyülekeztek.
Verstappen rosszul kapta el a rajtot, a holland vb-címvédő elfékezte magát az 1-es kanyarban, így Norris kis híján megelőzte, azonban a holland meg tudta tartani a pozícióját, Norris pedig öt helyet veszített és visszacsúszott a hatodik helyre. A második körben azonban bejött a virtuális biztonsági autó, ugyanis a rajt után Jack Doohan összekoccant Liam Lawsonnal, Doohan autójáról pedig leszakadt a bal első gumi és törmelék került a pályára.
Az újraindítás után Verstappen az élen maradt, őt Piastri, Antonelli és Russell követte. Azonban a holland vezetése korántsem volt megnyugtató, már csak azért sem, mert a rajt után láthatóan letaszította Norrist a pályáról.
A vizsgálat után Verstappen megúszta büntetés nélkül, így a holland maradhatott az élen, azonban nem lehetett nyugodt, mert a 25. kör környékére jósolták az esőt.
Tíz kör után Verstappen haladt az élen, őt Piastri és Norris követte, a két McLaren mögött pedig a két Mercedes, Antonelli és Russell autózott. Eközben a 12. helyen autózó Fernando Alonso megpördült a 12-es kanyarban, de folytatni tudta a versenyt, csak visszacsúszott a 18. helyre.
A 11. körre Piastri megérkezett Verstappenre, az ausztrál elkezdte támadni a hollandot, aki remekül védekezett, azonban az tisztán látszott, hogy Piastrinak tempóelőnye van Verstappennel szemben, ráadásul amíg ketten csatáztak, a harmadik Norris is megérkezett mögéjük.
A 14. körben aztán Piastri szélárnyékból megelőzte Verstappent a célegyenesben, a holland vb-címvédő próbálta tartani a pozícióját, de elfékezte magát, így kicsúszott a bukótérbe, majd csapatrádión arról panaszkodott, hogy használhatatlan a féke.
Ezt követően Verstappennek déja vu-je lehetett, ugyanis Norris is megérkezett mögé és keményen elkezdte támadó. A holland három körön keresztül derekasan védekezett – ez alatt Piastri nyolc másodperces előnyt épített ki az élen –, de végül Norris a 18. körben előzni tudott és feljött a második helyre.
A 19. körben George Russell, a McLaren brit pilótája csapatrádión jelentette, hogy elkezdett esni az eső, de gyorsan el is állt, így komoly hatása nem volt a versenyre. A 25. körben Piastri már 8.6 másodperces előnnyel állt az élen, őt Norris követte, aki időközben megautózta az addigi leggyorsabb kört.
A 27. körben Verstappen kiállt kerékcserére, kemény keverékű abroncsokon folytatta a Miami Nagydíjat és a hetedik helyre érkezett vissza a pályára.
A 29. körben elfüstölt a Haas Oliver Bearman alatt, így Doohan mellett meglett a floridai futam második kiesője is.
Jött is a virtuális biztonsági autós fázis, a két McLarent pedig azonnal behívták a boxba kerékcserére. Piastrival és Norrisszal is gyorsan végeztek, így a két papaja visszatérhetett az élre.
A biztonsági autós fázis vesztese Verstappen lett, akit Russell meg tudott előzni. Ráadásul a Williamsnek is óriási versenye volt, ugyanis Alex Albon megelőzte Antonellit és feljött az ötödik helyre, míg Carlos Sainz korábbi csapattársát, a ferraris Charles Leclerc-t hagyta maga mögött, így a 33. körben már a hetedik helyen autózott.
A 33. kör végén újabb virtuális biztonsági autós fázis jött, ugyanis a brazil Gabriel Bortoleto Sauberje is megadta magát.
A zöld lámpát követően Leclerc, Hamilton és Sainz kezdtek egymással csatázni, majd Sainzot megelőzve a két Ferrari célba vette a hatodik helyen autózó Antonellit. Az élen eközben nem történt változás. A 38. körben Piastri magabiztos előnnyel vezetett, közel hét másodperccel megelőzve Norrist.
A 39. körben Lewis Hamilton volt egy kis összetűzése a csapattal, ugyanis a hétszeres világbajnok brit pilóta a nyolcadik helyen autózott Leclerc mögött, de egyértelműen gyorsabb volt, mint a csapattársa.
A Ferrari istállóból azonban mondták Hamiltonnak, hogy Leclerc-nek tartogatják a DRS-t, ez pedig Hamilton rossz döntésnek nevezte. Nem sokkal később aztán a két Ferrari pozíciót cserélt, a remek időket autózó Hamilton pedig elindult Antonelli nyomába.
A 44. körben Piastri 6 másodperccel volt Norris előtt, Verstappen azonban közeledett a harmadik helyen autózó Russell mögé, így a dobogóért még kilátásban volt egy óriási csata.
Tíz körrel a vége előtt Norris másfél másodpercet faragott a Piastri mögötti hátrányából, és a folytatásban is elképesztő tempót produkált.
Az 52. körben Hamilton ismét főszereplővé vált. Miután nem tudta megközelíteni Antonellit, csapatrádión utasították, hogy adja át a pozícióját Leclerc-nek, azonban a brit pilóta ezt nem tette meg. A balhé azonban elmaradt, mert az 53. körben Hamilton átadta a helyét csapattársának.
Az utolsó körökben aztán elmaradtak az izgalmak. Norris nem tudta tovább csökkenteni a hátrányát Piastrival szemben és Verstappen sem tudott közelebb kerülni a harmadik helyen autózó Russellhez, így az élbolyban már semmi nem változott.
A Miami Nagydíjat végül Oscar Piastri simán megnyerte, ezzel az ausztrál pilóta behúzta szezonbeli negyedik győzelmét és csapattársát, Lando Norrist megelőzve továbbra is az élen áll a vb-pontversenyben.
A világbajnoki idény két hét múlva folytatódik Imolában, az Emilia Romagna Nagydíjjal.
A vb-pontverseny állása (az élmezőny):