Marketing és érzelmi szempontból a Forma-1 legfontosabb hétvégéje következik. Igen, a Monacói Nagydíjról van szó, hiszen a hercegség pályája az egyetlen Silverstone mellett, amelyik kezdettől fogva szerepel a versenynaptárban, és akárhányszor írják, hogy vaszélyben van a helye, ez aligha igaz.
A csütörtöki első szabadedzését megnyerő hazai versenyző, Charles Leclerc péntek délután is lelkes volt, elsőként hajtott fel a legendás utcai pályára. Ahhoz képest, hogy 60 perc áll a versenyzők rendelkezésére, szinte a teljes mezőny rögtön a pályára gurult, így a csütörtökön második Max Verstappen és harmadik Lando Norris is.
Mindössze 7 perc kellett az első piros zászlóhoz, akkor Isack Hadjar, a Racing Bulls pilótája mért el egy kanyart, ott is hagyta az autó bal hátsó kerekét a szalagkorláton.
Hat perc takarítás után újra indult a Monacói Nagydíj második szabadedzése, de nem sokáig tartott a körözés, mert tíz perc elteltével Oscar Piastri fékezte el magát, és orral máris a pálya melletti egyik védőelemben találta magát. Újabb piros zászló jött.
A Ferrari monacói versenyzője első, lágy keveréken futott gyors körével 1:11.414 percet repesztett és rögtön az élre is állt. 20 perccel az edzés zárása előtt Lando Norris és Lewis Hamilton állt a második és harmadik helyen, Max Verstappen pedig a hatodik volt. Eközben a Mercedesek látványosan nem találták a jó tempót.
Negydórával a vége előtt Leclerc, Hamilton sorrendben a két Ferrari állt az élen megelőzve a két McLarent, az első tízben pedig ott volt Liam Lawson, Alex Albon és Kimi Antonelli is. Tíz perccel a vége előtt Hadjar megint adott egyet a bal hátsónak, sőt még egy szponzorfeliratot is letépett falról, amit száz métereken át húzott maga után.
A végeredmény az utolsó percekben érdemben már nem változott: a két Ferrari Leclerc, Hamilton sorrendben végzett az élen, majd következett Versteppen és a két McLaren Piastri, Norris sorrendben.