Vágólapra másolva!
Komoly kihívást jelent, hogy egyszerre változnak az aero- és motorszabályok, amelyek viszont lehetőséget adnak a változatos megoldásokra. Többek között erről is beszélt az Aston Martin F1-es tervezője, Adrian Newey.

Adrian Newey úgy látja, kínál mozgásteret a mérnököknek a 2026-os szabálycsomag, így hasonlóan eltérő megoldásokra számít a Formula-1-es mezőnyben, mint négy éve.

Red Bull Racing's technical chief Adrian Newey arrives in the pits of the Circuit de Monaco before the second practice session of the Formula One Monaco Grand Prix on May 24, 2024, two days ahead of the race. (Photo by ANDREJ ISAKOVIC / AFP)
Adrian Newey újabb nagy feladat előtt áll
Fotó: ANDREJ ISAKOVIC / AFP

Newey csodát tesz az Aston Martinnál is? 

Az Aston Martin esélyeit illetően elmondta: nem álmodozni kell, hanem megfelelően elvégezni a munkát - írja a Formula.hu.

„A 2026-os szabályokkal kapcsolatos gondolataim hasonlók ahhoz, mint amilyenek a 2022-es nagy szabályváltozásnál voltak: eleinte azt gondoltam, hogy a szabályok annyira előírnak mindent, hogy nem sok mozgástere marad a tervezőnek. 

De aztán amikor elkezdtünk a részletekbe beleásni, ráeszméltünk, hogy nagyobb rugalmasságot kínálnak az innováció és a különböző megközelítések terén, mint elsőre látszik. Láthattuk ezt 2022 elején, amikor a csapatok meglehetősen eltérő irányokat vettek. Most már természetesen négy szezon után nagyrészt egy irányba konvergáltak, de eleinte nem volt ez a helyzet" – mondta Newey az Aston Martin honlapján közzétett interjúban.

„Nagyszerű, ha vannak különbségek a csapatok között. Kissé unalmas az egész, ha az autók egyformáknak tűnnek, és csak a festésük alapján tudod megkülönböztetni őket. Szerintem komoly esély van rá, hogy 2026-ban valami hasonlót láthatunk majd, mint 2022-ben. Elegendő rugalmasság van a szabályzatban, és biztos vagyok benne, hogy eltérő megoldásokkal fognak előállni a csapatok.

 Néhányat közülük aztán kukáznak az első két-három idény után, ahogy a csapatok elkezdenek egyfelé konvergálni. A másik aspektus az, hogy amennyire emlékszem, első alkalommal lesz olyan, hogy egyszerre változnak a karosszériára és az erőforrásokra vonatkozó szabályok. Ez… érdekes… és egy kissé ijesztő. Mind az új aerodinamikai és az a motorszabályok kínálnak lehetőségeket”

 – tette hozzá.

„Arra számítanék, hogy számos aerodinamikai megoldást fogunk látni, és lehetnek kezdetben eltérések a motorteljesítményekben – ami meg is történt, amikor 2014-ben először bejöttek a hibridek” – fogalmazott Newey, hozzátéve, hogy nagyon bízik és tiszteli az Astonhoz jövőre csatlakozó Hondát, amellyel dolgozott is már együtt, és bár a „kiszállásuk” révén fel kell zárkózniuk, de remek mérnökök alkotják a gyártót.

„Nincs értelme a jövőről álmodozni. Bele kell vágni és elvégezni a munkát. Ha megfelelően végezzünk a munkánkat, remélhetőleg össze fognak állni a dolgok” 

– fogalmazott a szakember, aki arra a kérdésre, hogy milyen lesz az első általa tervezett Aston, nevetve csak ennyit válaszolt: „Úgy képzelem, zöld lesz!”

Hirdetés: Ha kedvet kapott a fogadáshoz, keresse fel a Szerencsejáték Zrt. Tippmix Pro oldalát, ahol azonnal fogadhat, játszhat, nyerhet.

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!