Adrian Newey úgy látja, kínál mozgásteret a mérnököknek a 2026-os szabálycsomag, így hasonlóan eltérő megoldásokra számít a Formula-1-es mezőnyben, mint négy éve.
Az Aston Martin esélyeit illetően elmondta: nem álmodozni kell, hanem megfelelően elvégezni a munkát - írja a Formula.hu.
„A 2026-os szabályokkal kapcsolatos gondolataim hasonlók ahhoz, mint amilyenek a 2022-es nagy szabályváltozásnál voltak: eleinte azt gondoltam, hogy a szabályok annyira előírnak mindent, hogy nem sok mozgástere marad a tervezőnek.
De aztán amikor elkezdtünk a részletekbe beleásni, ráeszméltünk, hogy nagyobb rugalmasságot kínálnak az innováció és a különböző megközelítések terén, mint elsőre látszik. Láthattuk ezt 2022 elején, amikor a csapatok meglehetősen eltérő irányokat vettek. Most már természetesen négy szezon után nagyrészt egy irányba konvergáltak, de eleinte nem volt ez a helyzet" – mondta Newey az Aston Martin honlapján közzétett interjúban.
„Nagyszerű, ha vannak különbségek a csapatok között. Kissé unalmas az egész, ha az autók egyformáknak tűnnek, és csak a festésük alapján tudod megkülönböztetni őket. Szerintem komoly esély van rá, hogy 2026-ban valami hasonlót láthatunk majd, mint 2022-ben. Elegendő rugalmasság van a szabályzatban, és biztos vagyok benne, hogy eltérő megoldásokkal fognak előállni a csapatok.
Néhányat közülük aztán kukáznak az első két-három idény után, ahogy a csapatok elkezdenek egyfelé konvergálni. A másik aspektus az, hogy amennyire emlékszem, első alkalommal lesz olyan, hogy egyszerre változnak a karosszériára és az erőforrásokra vonatkozó szabályok. Ez… érdekes… és egy kissé ijesztő. Mind az új aerodinamikai és az a motorszabályok kínálnak lehetőségeket”
– tette hozzá.
„Arra számítanék, hogy számos aerodinamikai megoldást fogunk látni, és lehetnek kezdetben eltérések a motorteljesítményekben – ami meg is történt, amikor 2014-ben először bejöttek a hibridek” – fogalmazott Newey, hozzátéve, hogy nagyon bízik és tiszteli az Astonhoz jövőre csatlakozó Hondát, amellyel dolgozott is már együtt, és bár a „kiszállásuk” révén fel kell zárkózniuk, de remek mérnökök alkotják a gyártót.
„Nincs értelme a jövőről álmodozni. Bele kell vágni és elvégezni a munkát. Ha megfelelően végezzünk a munkánkat, remélhetőleg össze fognak állni a dolgok”
– fogalmazott a szakember, aki arra a kérdésre, hogy milyen lesz az első általa tervezett Aston, nevetve csak ennyit válaszolt: „Úgy képzelem, zöld lesz!”