Az idei év eddigi néhány forróbb versenyén a McLaren egy egyedi pilótafülke előhűtő berendezést használt. Úgy működik, hogy a szárazjég kémiai összetevőit egy tartályban összekeverik, az autó orrába helyezik, és az így keletkező hűtő gőz kibocsátását néhány percig átpumpálják az autón, miközben az a rácson áll. A tartályt ezután eltávolítják, mielőtt az orrot újra összeszerelik, készen a versenyre. Továbbá a McLaren ülésének alját és az alatta lévő padlót hővisszaverő aranyfóliával vonják be. Miért fordítanak ekkora figyelmet a McLaren pilótafülkéjének hőmérsékletére? Valószínűleg azért, mert a csapat által alkalmazott üzemmód miatt az első csúszásgátlók jobban kopnak, mint a hátsók, ami szokatlan.
Ez azt is jelenti, hogy az a nagy hő, amit ezek a csúszótalpak a talajba csapódva termelnek, közvetlenül a vezető alatt van. Úgy tűnik, hogy a McLaren futó konfigurációjában több hőt termel a pilótafülkében, mint más autók. Az autó kialakításának figyelemre méltó jellemzője az első felfüggesztés extrém süllyedésgátlása, ami nagyon lapos aerodinamikai platformot tesz lehetővé az autónak. A fékezés alatti kisebb merülésnek köszönhetően az első futómű magassága jelentősen alacsonyabb lehet.
Az ilyen szélsőségesen süllyedésellenes elrendezés hátránya, hogy csökkenti a vezető felé a kormányzáson és a fékeken keresztül érkező visszajelzéseket. Lando Norris többször is említette, hogy ez az autó nem ad neki ugyanolyan magabiztosságot és visszajelzést a kanyarok bejáratánál, mint a tavalyi autó. Vezetési stílusa jobban kedveli a kombinált fékezést és kanyarodást, mint Oscar Piastrié, és úgy tűnik, hogy a csökkentett visszajelzés szintje jobban érintette őt. Ennek következtében a McLaren kifejlesztett egy alternatív, enyhén módosított elrendezést Norris számára, és ez Montrealban mutatkozott be először. Vizuálisan gyakorlatilag megkülönböztethetetlen az alapfelfüggesztéstől, de a felső hátsó keresztlengőkarnak a kerékagyhoz való rögzítési pontját átrendezték.
A fékcsatorna karosszériája elrejti az új elrendezést, így jelenleg nem tudni, hogy a kormányzásérzet javítása érdekében csökkentett mértékű leszorítóerővel működik-e a felfüggesztés. Az is elképzelhető, hogy a kormánymű tengelytámaszának dőlésszöge - a kormánykerékhez képest annak a résznek a szöge, amely körül a kormánymű elfordul, és amely a kormánymű visszajelzésének szokásos módja - megváltozott. Ha az új elrendezésen csökkentették az anti-dive-ot, akkor a jobb kormányérzet hátránya az lenne, hogy az autó aero platformja nem lesz olyan lapos, és az első hasmagasságának magasabbnak kell lennie. Norris a Kanadai Nagydíj hétvégéjén végig az új felfüggesztéssel maradt. Piastri számára is elérhető volt az új elrendezés, de ő a széria rendszer mellett döntött.