A 79 éves Murray a hetvenes években Bernie Ecclestone-tól kapott lehetőséget Forma-1-es technikai igazgatóként a Brabham istállónál. P tervezte a hírhedt BT46B-t - más néven a Fan Car-t , melyet aztán később betiltottak. A nyelőcsőrákkal diagnosztizált dél-afrikai tervezőzseni autóival Nelson Piquet 1981-ben és 1983-ban megnyerte az F1-es világbajnoki címet, majd 1987-ben Ron Dennis átcsábította a McLarenhez.
A McLarennél Murray jelentős szerepet játszott az MP4/4 tervezésében, amely 16 futamból 15-öt megnyert, és 1988-ben meghozta Ayrton Senna első világbajnoki címét. Ez után a Murray által tervezett autók a következő három szezonban is besöpörték győzelmeket - kettőt Sennának, egyet pedig a francia Alain Prostnak.
Gordon Murray az 1990-es évek közepén visszavonult az F1-es szerepléstől, majd megtervezte azt az autót, amellyel a McLaren 1995-ben megnyerte a Le Mans-i 24 órás versenyt.
A dél-afrikai tervezőzseni a Telegraphnak elmondta, hogy 2024-ben adenokarcinómát diagnosztizáltak nála, egy olyan ráktípust, amely a mirigyekből indul ki. A nyelőcsőrákot korán felfedezték, Murray előbb kemoterápián, majd egy új típusú műtéten esett át.
A kemoterápia során Murray szívverése időnként 180 bpm-re szökött fel, ezért a szívét leállították, hogy vissza tudják állítani. 2024 júliusában aztán a rákot egy „PlayStation” műtétnek nevezett eljárás során során távolították el a nyelőcsövéből.
A sebész a szoba másik felén ül egy PlayStationnel, te pedig ott fekszel, és minden robotokkal történik”
– emlékezett vissza Murray, aki a műtét után hat nappal elhagyhatta intenzív osztályt, azóta pedig már hozzászokott ahhoz, hogy csövön keresztül táplálják.