A Kanadai Nagydíj után öt és fél órával ért véget a hivatalos vizsgálat, amely során a Red Bull két beadványt nyújtott be az FIA-nál.
Russell már megünnepelte győzelmét, amikor váratlanul úgy tűnt, hogy az első hely veszélyben lehet.
A panaszok a verseny végén a biztonsági autós szakaszt érintették. A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner azt állította, hogy Russell szabálytalanul fékezett, valamint több mint tíz autó hossznyira elmaradt a biztonsági autótól, ami szintén szabálysértést jelent.
A vizsgálat során mind Verstappen, mind Russell közel 45 percet töltött a versenybírák szobájában. Végül kanadai szerint 21:05-kor jelentették be a döntést. A hivatalos dokumentum szerint: „Az Oracle Red Bull Racing által a 63-as autó ellen benyújtott panasz, miszerint a pilóta szabálytalanul vezetett a biztonsági autó alatt és sportszerűtlen viselkedést tanúsított azzal, hogy arról panaszkodott, hogy az 1-es autó megelőzte őt a biztonsági autó alatt. A versenybírák döntése: A panaszt elutasítjuk, mert megalapozatlan.”
A Red Bull összesen hét állítást fogalmazott meg, többek között azt is, hogy Russell sportszerűtlenül viselkedett, amikor arról panaszkodott, hogy Verstappen a biztonsági autó alatt megelőzte őt.
A Mercedes csapatot a találkozón Russell, a sportigazgató Ron Meadows és a pályamérnök Andrew Shovlin képviselte. Sikerrel cáfolták a vádakat, a versenybírák pedig egyértelműen kijelentették:
„Elfogadjuk a 63-as autó pilótájának magyarázatát az incidensről, és meg vagyunk győződve arról, hogy a pilóta nem vezetett szabálytalanul, sem a fékezések helye, sem a mértéke nem volt szabálytalan. Nem tartjuk sportszerűtlen viselkedésnek, hogy a pilóta jelentette csapatának, hogy az 1-es autó megelőzte őt a biztonsági autó alatt.”
A fellebbezést tehát elutasították, mert nem volt megalapozott, így George Russell megőrizte a Forma-1-es Kanadai Nagydíjon szerzett győzelmét.