A hétszeres Forma-1-es világbajnok, Lewis Hamilton a második etapja végén arról beszélt, hogy még rendben vannak az abroncsai, ezért szeretne hosszabban menni, de mérnöke, Riccardo Adami többször is egyértelműen megkérte őt arra, hogy inkább álljon ki kerékcserére, mivel már csak 20 kör volt hátra.
Ez némi nézeteltérést okozott a két fél között, idén már nem először - írja a Motorsport.
„Végső soron nincsen ebben semmi szokatlan. Mi csapatként az optimális stratégiát próbáltuk alkalmazni, Ausztriában pedig erre van szükséged. Megpróbálod optimalizálni a futamodat, és mi pont ezt tettük mindkét versenyzőnél. Őszintén szólva nem igazán volt értelme bármi mást csinálni,
hiszen a McLarenek messze előttünk, George [Russell] pedig messze mögöttünk volt” – magyarázta a korábbi F1-es pilóta.
„Közöttük voltunk tehát mindkét autóval, ezért csak megpróbáltuk a szokványos optimális taktikát alkalmazni, és ez volt a leginkább magától értetődő dolog. A versenyzők persze mindig megkérdőjelezik, hogy »valóban ez a legjobb? Nem csinálhatnánk valami mást?« Ők versengő alkatok, F1-es pilóták, szóval ezt is kellene tenniük, és meg is teszik. Ha viszont megnézzük a számokat, akkor világos, hogy Lewis esetében ennek volt a legtöbb értelme.”
Hamilton utólag egyébként elmondta, hogy egyetértett a döntéssel.
Őszintén szólva nem igazán tudtam akkor, hogy hány kör van még hátra. A tempó nem volt valami nagyszerű, de úgy éreztem, tovább tudnék menni. Az egyensúly rendben volt, de végső soron a jó döntés született.