Vágólapra másolva!
Joan Laporta, az FC Barcelona klubelnöke - két munkatársa, Ferran Soriano gazdasági és Marc Ingla marketing- és médiaalelnök társaságában - Pekingbe utazott, hogy aláírja a kínai kormánnyal minden idők egyik legborsosabb szponzori szerződését. A katalán klub - amely eddig a világ jelentős futballklubjai közül egyedüliként nem reklámozott semmit és senkit a mezén - most feladja évszázados szokását, és leszerződik a kínai állammal a 2008-as pekingi olimpia népszerűsítésére.

A szerződés öt évre szól, azaz 2010-ig, és a Barca évi 19 millió eurót (a Marca ennyit ír, a barcelonai Sport csak 18-at) kap, összesen tehát 95 (vagy 90) milliót. Ha pedig a csapat megnyerné a Bajnokok Ligáját, akkor további hétmillió euró csapódna az összeghez. Lesz ezenkívül egy kínai túra ötmillió euróért, azaz ha minden a legjobban alakul, akár évi 30 millió euró is lehet a 18-ból.

Megjegyzendő, hogy a klubvezetésen belül és a sociók körében óriási volt az ellenkezés az eddigi reklámmentes mez feladása ellen, ám a Laporta vezette, modernizálásra törekvő szárny legyűrte az ellenállást. Az elnök szerdán utazott el, és már pénteken vissza akar térni, azonnal a sajtó elé tárva a kolosszális szerződést - még a Valencia elleni bajnoki rangadó előtt.
Egyébként óriási marketingtevékenység folyik a bajnoki címre eséllyel aspiráló csapatnál: Ronaldinho szerdán hat órát forgatott egy burgonyaszirom-márka reklámfilmje kapcsán, míg a klub egyik főszponzora, a Toshiba az első csapat valamennyi tagjának egy utolsó generációs laptopot ajándékozott.

Ch. Gáll András