Vágólapra másolva!
A drukkerek megelégelték, hogy a londoni csapat hatodik éve minden esztendőben új mezgarnitúrát hoz ki. Nekik már a tavalyi sem tetszett, és szerintük idén is csak azért változtattak, hogy pénzt vegyenek ki a zsebükből. Az eljárás általános a Premier League-ben, de van olyan drukker, akit jobban bántanak a jegyárak, írja honlapján a BBC.

Tíz évvel ezelőtt, 2000-ben az angol élvonal, a Premier League (PL) klubjai megegyeztek abban, hogy a szurkolók pénztárcájának védelmében csak kétévente cserélik ki a mezeket. Ehhez képest tavaly a húszból 18 csapat lecserélte az egy évvel korábban bemutatott dresszeket, idén pedig, ezt is megfejelve, valamennyi PL-csapat új mezt mutatott be. Csak az Arsenal és Liverpool lóg ki a sorból: ők valóban két éve változtattak utoljára.

A Tottenham például zsinórban hatodik éve új szereléssel lepi meg játékosait és odaadó szurkolóit. Ez három különböző, hazai, vendég és harmadik garnitúrát jelent. Egy-egy új mez ára 45 font (kb. 15500 Ft), a szurkolók pedig nem értik, miért kellene nekik minden évben megvenni az új trikókat?

"A klubnak egyeztetnie kellene velünk" - mondja a Tottenham Szurkolók Szövetségének elnöke, Bernie Kingsley. "Persze, ha a klub bevételeinek növeléséről van szó, akkor mindig elfelejtenek megkérdezni bennünket."

Pedig ezt még a 2000-es szabályozás is előírja, amelyik a mezváltás előtt piackutatásra, a szurkolók igényeinek felmérésére kötelezi az egyesületeket. Ezzel azonban nem szívesen élnek a klubok.

"Tavaly is jeleztük, hogy nem tetszik a hazai mezen lévő sárga csík" - mondta Kingsley. "Kértük a klubot, hogy változtasson rajta, de azt mondták, hogy ha ezt megtennék, akkor raktáron maradna egy csomó mez. Így hát nem történt semmi."

Kingsley jó példaként a holland Feyenoordot hozta fel, ahol a klub egy hasonló vitában engedett a szurkolók kérésének. Vagy ott van a Birmingham City, ahol az egyesült négy tervet megszavaztatott a drukkerekkel, és a legtöbb voksot kapó terv alapján készült el az idei szerelés.

A Tottenham részéről sem hagyták szó nélkül a támadást, és a klub egyik szóvivője elmondta, továbbra is azt fogják szem előtt tartani, hogy a szurkolók minél gazdagabb kínálatból és újabb termékek közül választhassanak az ajándékboltokban.

"A 2005-6-os szezon kezdetén leszögeztük, hogy a klub minden évben új mezeket fog kiadni. És ezt a szurkolókkal tartott negyedéves tárgyalásokon is tisztáztuk" - árnyalt a képet a szóvivő.

Erre azonban rákontrázott az angol Futballszurkolók Szövetsége elnöke, Malcolm Clark.

"A Spurs hozzáállása teljesen nevetséges. Jól tudja mindenki, ha Londonban rendszeresen meccsre akarsz járni, ahhoz nagyon gazdagnak kell lenned. Ha a jegy mellé még az új mezeket is évről évre meg akarják vetetni veled, azt nem lehet finanszírozni."

A londoniakkal egy véleményen van a Manchester City szurkolói szervezetének elnöke, aki szerint a mez a csapathoz való tartozást fejezi ki, de azt senkitől nem lehet elvárni, hogy minden évben kifizessen érte 45 eurót.

A Manchester United szurkolóit tömörítő szervezet vezetője persze ebben sem ért egyet a City szurkolóival. Mark Longden amondó, akinek van rá pénze, miért ne vehetné meg minden évben az új dresszt: "Nem kötelező megvenni. Egyébként is, ennél sokkal nagyobb baj a jegyárak állandó emelése."