Vágólapra másolva!
A labdarúgó NB I korábbi névadó szponzora, a Borsodi Sörgyár Rt. 200 millió forintra perli a Magyar Labdarúgó Ligát, illetve a további két alperest, a Magyar Hivatásos Labdarúgó Ligát és a Profi Liga kft.-t - derült ki a két fél közötti bírósági eljárás első tárgyalási napján.

A sörgyár azért tart igényt kártérítésre, mert álláspontja szerint a liga tavaly jogellenesen írt ki pályázatot a névadó szponzori jogok eladására, amelyet végül éppen üzleti riválisa, az Arany Ászok nyert meg.

A Hivatásos Labdarúgó Liga a névadó szponzori jogokat 2001-ben értékesítette az IMS sportmarketing cégnek - amely azt továbbadta a Borsodinak -, de az angol vállalat a tulajdonos-ügyvezető igazgató halála miatt az előző év elejétől nem tudott eleget tenni a szerződésben foglalt anyagi és egyéb kötelezettségeinek, ezért a liga írásban felbontotta a kontraktust. A Borsodi ezután felajánlotta, hogy átvállalja a teljesítést, amit a sörgyár szerint az MLL a Ptk. 286. paragrafusa szerint köteles lett volna elfogadni.

A liga azonban ezt elutasította, viszont új ajánlatában a névszponzori cím minimális díját 300 millió forintban jelölte meg, illetve megfogalmazta azokat a szolgáltatásokat, amelyek ezen összeg mellett a támogatót megilletik.

A Borsodi - amely nem indult a szerinte jogellenes pályázaton - úgy véli, a liga a korábbi konstrukcióban biztosított jogok mellett csak csekély mértékben megnövelt szolgáltatáscsomagért közel kétszeres szponzori díjra tartott igényt, holott addig sem tett eleget szerződésszerűen kötelezettségeinek. Az együttműködés során ugyanis a Borsodi Ligában induló csapatok, valamint a televízióban közvetített mérkőzések száma is csökkent.

Dr. Kisrákói Annamária bírónő a következő tárgyalási napot április 27-ére tűzte ki, amikor két tanút is meghallgat. Egyikük a tendereztető Koncz Ernő, míg másikuk Udo Harms lesz. Utóbbi képviselte a pályázatot megnyerő IMS céget a tárgyalások során.