Társoldalunk:

A visszavonulás is megfordult Henry fejében

2009.11.23. 14:38

Thierry Henryt nagyon megviselték az elmúlt napok eseményei, a francia válogatott csapatkapitánya azonban csak a gólörömét bánta meg. A Barcelona csatára gyakorlatilag a csalás szimbolumává vált, miután múlt szerdán kézzel tette maga elé a labdát a írek elleni pótselejtezőn, s a franciák az ebből született góllal jutottak ki a világbajnokságra. Egy szakértő szerint befellegzett Henry reklámkarrierjének.

Henry a L'Équipe című sportlapban hétfőn megjelent interjúban elárulta, hogy megfordult a fejében az is, hogy befejezi nemzetközi karrierjét: "Pénteken amikor túl messzire mentek a dolgok, nagyon kiborultam. Gondolkodtam. Volt min gondolkodni. De mindazok ellenére, ami történt, amiatt, hogy elhagyatottnak éreztem magam, nem fogom elhagyni az országomat" - mondta a labdarúgó. 

A franciák csapatkapitányának az elmúlt napokban az volt a legnehezebb, hogy néhány sportolón (David Beckham, Tony Parker, Zinédine Zidane) és a családtagjain kívül mindenki magára hagyta, és nagyon egyedül érezte magát.  Egyetlen hibájának azt tartja, hogy az írek elleni mérkőzésen a kezezést követően Gallas gólját örömmámorral fogadta. "Szememre vethetik a kirobbanást. Nem kellett volna ezt tennem. De őszintén, ez ösztönös volt. Igen, ezt sajnálom" - mondta.

Henry számos nagy márka reklámarca Franciaországban és külföldön egyaránt, jelenleg ő a legjobban fizetett francia sportoló. Tavalyi 17,7 millió eurós jövedelmének fele, 8,8 millió euró a reklámszerződéseiből származott.

A France 2 közszolgálati televízióban megszólalt szakértő szerint "a csalás" nagyon sokba kerülhet Henrynak. Gilles Dumas, a Sportlab sportmarketing cég vezetője úgy véli: elsősorban külföldön esett folt a játékos imázsán. Nehéz megmondani, hogyan fogják szponzorai ezentúl Henryt használni, és hogyan lehet ő a kezezés után a dél-afrikai világbajnokságon bármelyik márka arca. "Reklámikonként biztos, hogy véget ért a karrierje" - tette hozzá a szakember.

Ez utóbbi megállapítás azért is hathat meglepőnek, mert Zinedine Zidane reklámkarrierjének nem ártott meg az, hogy a 2006-os vb döntőjének hosszabbításában, a 110. percben, pályafutása utolsó mérkőzésén szándékosan mellkason fejelte az olasz Marco Materazzit. A szakember szerint ez rávilágít arra, mi a különbség egy érinthetetlen "félisten" imázsa és egy egyszerű játékos között. Thierry Henryt morális hibával vádolja a közvélemény, pedig csak egy futballpályán gyakran előfurduló vétséget követett el, szemben Zidane-nal, akinek gesztusában erőszak volt, s ennek ellenére nem fordultak el tőle a szponzorai.

Henry a nemzetközi hírneve miatt nagyon jól eladható reklámarc lett az utóbbi időkben, elsősorban Nagy-Britanniában. Ugyanakkor rossz híre van a szponzorok körében, mert szokása egy jobb ajánlatért otthagyni korábbi támogatóit. Így ment el a Coca Colától tól a Pepsihez, a Nike-tól a Reebokhoz, a videojátékok területén pedig az Electronic Arts-tól a Konamihoz.  

A szakértő szerint a közeljövőben új szerződésekre nem nagyon számíthat Henry. A kezezés miatt azonban feltehetően nem lehet vele reklámszerződést bontani, de a szponzorok már azon gondolkodnak, hogyan lehet őt mostantól másképp használni. A komoly kommunikációval dolgozó márkák nehéz helyzetbe kerültek, de a humornak nagyobb teret engedő Reebok és a Pepsi elképzelhető, hogy majd megpróbálja kihasználni Henry megromlott imázsát. A szakember ötletként ajánlja, hogy egy reklámban Tony Parker kosarazni tanítsa az ír mezt viselő Henryt.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK