Társoldalunk:

Jövőre már hiába keressük azt, ami nélkül 27 éven át elképzelhetetlen volt az olasz sztárcsapat

2021.03.02. 12:31

Az olasz élvonalban szereplő FC Internazionale mezszponzora a Pirelli bejelentette, hogy a következő szezonban már bizttosan nem a cég neve fog szerepelni a milánói csapat mezén.

A világ egyik legnagyobb, milánói székhelyű gumiabroncs-gyártója 1995 óta mezszponzora az Internek, kedden azonban Marco Tronchetti Provera, a Pirelli vezérigazgatója hivatalosan is közölte, hogy vége az ilyen irányú együttműködésnek, de a klubbal továbbra is kapcsolatban maradnak. 

A Pirelli 1995-ben lett az Inter mezszponzora, így a klub számos világsztárja – Ronaldo, Zlatan Ibrahimovic, Javier Zanetti, Nicola Berti, Hernán Crespo, Samuel Eto'o, Luis Figo és még számosan – léptek pályára a legendás emblémával ellátott mezben.

A sportban, ezen belül a labdarúgásban is ritka, de azért nem példa nélküli az ilyen hosszú együttműködés egy klub és egy mezszponzor között. Az angol bajnok Liverpool mezén 1992-től 2010-ig virított a Carlsberg sörmárka neve, a Bolton Wanderers pedig 1992-től 2012-ig viselte a Reebok emblémáját (a stadionnak a mai napig a sportszergyártó a névadója). A svéd IFK Göteborg rajtuk is túített az ICA-val való 1976-2013 közötti egyműttműködéssel. A műfajban persze verhetetlenek a "gyári" csapatok: a Vfl Wolfsburg 1952-es alapítása óta viseli mezén a Volkswagen emblémáját, míg a holland PSV Eindhoven megszakításokkal ugyan, de 1913 óta a Phillips logóját (1982 óta folyamatosan).

A jelenleg a Serie A tabelláját vezető Interre könnyen lehet, hogy nehéz idők várnak: a Pirelli távozása már a második csapás a klubra nézve, amelynek tulajdonosa, a kínai Suning cégcsoport nagyon komoly gazdasági nehézségekkel küzd, a kínai bajnokságot (Super League) tavaly megnyerő Jiangsu Suning csapata hétfőn azonnal hatállyal bejelentette a megszűnését.