Az új termék indításának célja – összhangban a sportfogadás globális trendjeivel -
a Szerencsejáték Zrt. termékportfóliójának bővítése, az új játékosigények kielégítése és a cég versenyképességének növelése a hazánknak engedéllyel nem rendelkező szerencsejáték-szervezőkkel szemben.
Az e-sportok ugyanis ugyanolyan elemeket tartalmaznak, mint bármelyik hagyományos sport - értelmezhető benne pl. a játék részeredmény, végeredmény, egyéni teljesítmény -, ezért teljes egészében érvényesek a klasszikus sportfogadás szabályai ezen a területen is.
A legnépszerűbb nemzetközi játéktípusok elérhetőek a nemzeti lottótársaság kínálatában. Ilyen például a többjátékos online csatateres játékok (MOBA) közül a League of Legends (LOL), a Dota 2, az Arena of Valor és a King of Glory (utóbbi kettő mobiljáték), a belső nézetű lövöldözős játékokból a Counter Strike: Global Offensive (CS:GO), a Rainbow Six Siege, Call of Duty és az Overwatch, a valós idejű stratégiai játékokból pedig a Startcraft 2. Bevezetésre került az e-sport kártyajátékok közül a Hearthstone, amely szintén a kínálat részét képezi, valamint az egyik kategóriába sem sorolható Rocket League.
Ezenkívül fogadható a szimulátor típusú e-sportok közül a FIFA20, az NBA2K és az NHL2K is.
Az e-sport mérkőzések döntő többségéhez pedig live stream is biztosított a Tippmixpro oldalán.
Az e-sportok fogadási mechanizmusa megegyezik a jelenlegi Tippmix és Tippmixpro sportmérkőzésekével, így biztosított a közös fogadás is játékosaink számára. Ugyanolyan módon lehet fogadni egy szervezett bajnokságon belüli videojáték-mérkőzésre, mint például egy Bajnokok Ligája futballmérkőzésre. "Az e-sport fogadási kínálat bevezetése egy fontos mérföldkő a Szerencsejáték Zrt. hosszú távú üzleti stratégiájában.
Folyamatosan vizsgáljuk a legújabb trendeknek megfelelő termékek fejlesztését fogadási kínálatunk szélesítésére a játékélmény növelése érdekében. Ugyanakkor fontos kiemelni, hogy a nemzeti lottótársaság működésének alapját a felelős játékszervezés képezi, amely túlmutat a törvény által előírt kötelezettségen, cégünk működésének iránytűje.
Az új termék bevezetésnél is nagy hangsúlyt fektettünk felelős játékszervezési eszközrendszerünkre, reklámetikai kódexünkre" – emelte ki dr. Czepek Gábor, a Szerencsejáték Zrt. vezérigazgatója.
Az e-sport fogadás ma már a globális fogadási piac egyik legnépszerűbb és legdinamikusabban bővülő szegmense.
A Covid-19 járvány alatti időszakban az élő sportesemények kínálatának beszűkülésével egy időben nemzetközi felmérések alapján több tízszeresére nőtt az e-sport fogadás forgalma az első 6 hétben a legnagyobb nemzetközi sportfogadási oldalakon.
A vírusidőszak a hagyományos e-sportok népszerűségét kiteljesítette, és a szimulátor típusú játékok előre nem várt robbanásszerű térnyerése következett be. Az e-sport fogadás bevezetése a Szerencsejáték Zrt. kínálatába egy koronavírushoz hasonló, váratlan helyzetben azonnal legális, vonzó és modern alternatívát kínál a hazai fogadók számára.
Mivel a League of Legends, a Dota 2 és a CS:GO teszi ki a nemzetközi e-sport fogadási forgalom túlnyomó részét, ennek megfelelően a Szerencsejáték Zrt. kínálatában is ez a három játék jelenik meg a legtöbb fogadási piaccal, valamint ezen e-sport játékok esetében elérhető a mérkőzés előtti fogadás mellett az élő fogadás is, a fogadási élményt pedig a Tippmixpro oldalán követhető élő streamek teszik teljessé.
A virtuális labdarúgás, azaz a FIFA szintén fogadható élőben is, ahogy a szimulátor típusú játékok közül a kosárlabda és a jégkorong is. A fogadási mechanizmus szempontjából az e-sportok megegyeznek a jelenlegi Tippmix és Tippmixpro sportmérkőzésekével, így biztosított a hagyományos és az e-sportok kombinációs fogadása.
A www.tippmixpro.hu és a www.tippmix.hu oldalakon egyaránt a hagyományos sportágak között, külön menüpont alatt jelennek meg az e-sportok, míg a szimulátor típusú játékok az adott sportág alatt találhatók (pl.: labdarúgás menüpont alatt a e-sport FIFA). Abban az esetben, ha a fogadó egy lottózóban adja fel e-sportot is tartalmazó szelvényét, nincs eltérés a hagyományos sportokra történő fogadáshoz képest.
Az e-sport szegmens évről évre növekszik Magyarországon, 2020-ban 540 ezer főre nőtt az e-sport közösség bázisa.
Jelenleg a felnőtt lakosság 61%-a, összesen mintegy 3,8 millió fő játszik videojátékokat Magyarországon és 2020-ra 540 ezer főre nőtt azon játékosok száma, akik e-sport játékokkal játszanak,
maguk is versenyzők, vagy részt vettek már offline e-sport rendezvényen Magyarországon. (Forrás: eNET, Esport1, Esportmilla e-sport kutatás 2020. június.)
A Szerencsejáték Zrt. az e-sport fogadás bevezetése során kiemelt figyelmet fordít a felelős játékszervezési szempontok érvényesítésére. Ennek részeként legális és biztonságos fogadási lehetőséget biztosít Magyarországon az érdeklődő fogadók számára.
A Gam-Gard nemzetközi felelős játékszervezési minősítési rendszer értékelése alapján az e-sport besorolási fokozata megegyezik a hagyományos sportfogadási Tippmix és Tippmixpro játékokéval.
Fogadási mechanizmusában és felelős játékszervezési jellemzőjében az eddigi sportfogadási alapjátékok jellemzőit veszi fel.