Vágólapra másolva!
Kettős hazai futamgyőzelmet, igazi pezsgőfürdőt, első helyet a bajnokságban kevesen kérnek maguknak tizennyolcadik születésnapjukra - és még kevesebben kapják meg. Tassi Attila hétvégén a M1RA versenyzőjeként a Hungaroringen egy kicsit mindannyiunk álmát valóra váltotta.

Úgy született új magyar hős a hétvégi hidegfront alatt Mogyoródon, hogy néhány napja még nemcsak kiskorú volt, de

egy héttel korábban akkorát esett a Salzburgringen, hogy eltartott egy darabig, míg az ember rájött, melyik az autó eleje és melyik a vége.

A hatalmas balesete másnapján második lett az Alpok lábánál, még csak meg sem remegett a lába a gázpedálon, az pedig eszébe sem jutott, hogy ne üljön autóba csupán azért, mert előző nap bukfencezett egy derekasat a Honda Civic Type-R TCR-rel.

A Salzburgringen összetört Honda: hol kezdődik, hol ér véget? Forrás: M1RA Facebook

Három autóval a pontokért

Michelisz Norbert és csapata, a M1RA óriási erőkkel készült a hazai versenyükre. Pedig sokáig kérdéses volt, hogy egyáltalán megvalósul-e a TCR International Series magyarországi fordulója. A túraautó-világbajnokság konkurenciájaként létrejött sorozat népszerűsége idén robbanásszerűen megnőtt, egyrészt a kedvezőbb költségeknek, másrészt a kiegyenlített erőviszonyoknak köszönhetően.

Az izgalmasabb versenyek és az akciódúsabb futamok nemcsak a mezőnyt teszik egyre népesebbé, hanem hétről hétre több embert ültetnek a tévék elé és a lelátókra is.

A kezdeti bizonytalanság után végül eldőlt, hogy megrendezik a mogyoródi hétvégét, méghozzá a DTM betétfutamaként. Amint fix helye lett a versenynaptárban a Hungaroringnek, egymás után érkeztek a plusz magyar nevezők, köztük a csapattulajdonos Michelisz Norbert is.

Michelisz (balra) és Tassi (jobbra) már az időmérőn nagyot alakított Forrás: PHOTO 4/Photo 4

A WTCC-pilóta esélyei mellett szólt pálya- és az autóismerete, ugyanakkor sejteni lehetett, hogy segíteni fogja pilótáit. Az időmérőn nem volt ellenfele a rutinos magyarnak: megszerezte a pole pozíciót, Tassi Attila pedig a harmadik helyet.

Várható volt az izgalmas start, annál is inkább, hogy főnök és beosztottja egyaránt jó rajtolónak számít.

Hogy, hogy nem, Michelisz saját bevallása szerint "elfelejtette" a rajtot gyakorolni, így az első versenyen a piros lámpák kialvása után Tassi hamar megelőzte, és tartani is tudta a pozícióját. A tizennégy körös verseny végéig már nem is változott az élen semmi:

Tassi életében először futamot nyert egy nemzetközi sorozatban, Michelisz másodikként ért célba.

Mindezt rengeteg magyar szurkoló előtt, hazai pályán, négy nappal Tassi tizennyolcadik születésnapja után. Így már legálisan kortyolhatott volna a pezsgőből,

mivel azonban a második verseny még hátravolt, inkább a lentről önkívületi állapotban örömködő édesapját locsolta az itallal.

Öröm, meghatottság, felszabadultság, boldogság, hála - annyi érzelem halmozódott fel az eredményhirdetés alatt a pódiumon, csoda, hogy még mindig áll és nem rogyott össze.

Tassi apuka is megmártózott a pezsgőfürdőben Forrás: PHOTO 4/Photo 4 - TCR International Series Facebook

Kis pimasz a pályán

Tassi - vagy ahogy mindenki hívja, Attika - a sorozatos jó szereplésnek köszönhetően nemcsak a pályán, hanem a sajtótájékoztatókon is egyre magabiztosabb. Sőt,

időnként olyan pimasz mondatokat szúr be, amilyen pimaszul az autója orrát teszi be a rutinos nagy öregek mellé a versenyeken.

A hungaroringi első hely után például a leglazábban közölte az újságírókkal, hogy köszönetet kell mondania Norbinak, amiért védte fenekét. A kedves szemtelenség azonban nem csap át nagyképűségbe, még úgy sem, hogy az első verseny után összetettben feljött a harmadik helyre, mindössze kilenc pontra lemaradva élen álló csapattársától, Roberto Colciagótól. A történtek után is higgadtan, reálisan nyilatkozott az Origónak:

Most már célja megnyerni a bajnokságot Forrás: PHOTO 4/Photo 4 - TCR International Series Facebook

"A cél mindenkinek - nekem is - mindig az, hogy bajnok legyen. Mielőtt elkezdődött a szezon, azt mondtam reálisan, hogy szeretnék a legjobb ötben lenni, de ahogy haladtunk előre a versenyekkel, már nem tűnt elérhetetlennek a top3 sem. Most pedig mondhatom, hogy

Az utolsó újságírói kérdésekre is türelmesen válaszol, miközben Michelisz finoman noszogatja, hogy induljon végre az autogramosztásra. Olyanok együtt, mint egy bölcs fivér a szertelen kisöccsével. Minden szituációban évődnek egymással, nincs olyan mondatuk, amivel ne szúrnának oda a másiknak, de

az eredmények jól mutatják, hogy nem csak céltalan vihorászással telnek napjaik.

Ezt erősíti, hogy Tassi Attila a második versenyen gyakorlatilag azt csinált a mezőnnyel, amit akart. A nyolcadik helyről rajtolva körről-körre közeledett az élen autózókhoz,

majd a világ legtermészetesebb dolgaként megnyerte a második magyarországi TCR-futamot is.

A győzelemmel pedig átvette a vezetést összetettben, vagyis amit az első futam után még óvatosan valószínűsített, az néhány órával később valósággá vált.

Kétszer is győzni tudott a Hungaroringen Forrás: PHOTO 4/Photo 4 - TCR International Series Facebook

"Korai még azt mondani, hogy kézben van a bajnoki cím, egy olyan hétvége kell csak, amikor minden rosszul jön ki, és dobhatjuk a bajnokságot. Persze azon leszünk, hogy ez ne történhessen meg"

- erre a két mondatra futja az újdonsült "local hero"-tól, mert a szurkolók nem fogynak el. Órák óta állnak sorba egy autogramkártyáért és egy közös fotóért a M1RA boxa előtt viharos szélben a tűző napon. Legtöbbjük csillogó szemű gyerek, akik mindannyian példaképet látnak a náluk alig néhány évvel idősebb versenyzőben.

Még csak 18 éves, de máris példakép Forrás: PHOTO 4/Photo 4 - TCR International Series Facebook

A csapatvezető Michelisznek is csak annyi ideje van, hogy összegezzen: "Vezetjük a csapatbajnokságot, egyéniben pedig az első és a második helyen is M1RA-s versenyző áll.

- mondja mosolyogva és már fordul is a következő rajongóhoz.

Mindig kell idő egy újabb szelfire Forrás: PHOTO 4/Photo 4 - TCR International Series Facebook

Alvással ünnepelnek

Bári Dávid csapatvezetőt szerencsére nem veszi körbe elszánt tömeg, így tőle hosszabb értékelésre is futja, igaz, a beszélgetésünk közben többször is megjegyzi, hogy 15:15-kor ünneplik Attika születésnapját.

Magunkkal foglalkoztunk csak, mindig a következő feladatra koncentráltunk. Nehéz most nem arra gondolni, hogy két pilótánk áll az élen, és a csapat is vezeti a bajnokságot, de ez nem változtat a hozzáállásunkon, mert nagyon jó a csomag. Szeretnénk a már meglévő tapasztalatainkat kamatoztatni és

szeretnénk Norbit minél többször az autóba ültetni, szeretnénk, hogy többször legyen ott velünk.

Ez az, amiben várható változás a jövőben."

A második futam dobogója: Bári Dávid (balról) csapatvezető, Pepe Oriola, Michelisz Norbert csapattulajdonos, Tassi Attila és Jens Reno Møller Forrás: PHOTO 4/Photo 4 - TCR International Series Facebook

A kérdésre, hogy mekkora bulit csapnak vasárnap este, Bári azt mondja, alvással ünnepelnek. "Az elmúlt két-három hétben embertelen munkát végzett a csapat, ráadásul hétfő reggel már találkozunk is a srácokkal a műhelyben. A hét elején viszont szeretnénk majd lazítani egy kicsit." És már rohan is, kezében a hétvégi sikerrel bezsebelt trófeákkal, mert a szemközti sátorban Tassi Attilát ünneplik. Tortával, pezsgővel, tűzijátékkal, végtelen mennyiségű öleléssel és puszival, ahogy az egy egyszerre születő és nagykorúvá váló hősnek kijár.