Társoldalunk:

Betonkeverővel nehéz jól menni - Michelisz a 19. helyről indul

2018.05.20. 09:38

Nem elég, hogy szinte versenyzésre alkalmatlan autóval kell hajtania a pontokat, még egy öt rajthelyes büntetés is sújtja Michelisz Norbertet a túraautó-világkupa hollandiai fordulójának első futamán. A BRC Racing Team magyarja hiába volt a legjobb hyundaios az első időmérőn, ez mindössze a 14. helyre volt elég a betonkeverővé nehezített autóval, így a délutáni futamon a 19. helyről indulhat.

A teljesítmény-kiegyenlítő rendszer (Balance of Performance - BoP) Zandvoortra érvényes szabályai alapján a WTCR eddigi leggyorsabb autói - vagyis a Hyundaiok - extra nehezítéseket kaptak. A BoP célja, hogy közelebb hozza egymáshoz a mezőny résztvevőit, de a Hyundait sújtó változtatásokkal szinte esélyt sem adott a FIA és a TCR az i30 N TCR-ek itteni jó szerepléséhez. A hasmagasságot 100 milliméterre emelték a koreai autókon, ehhez jön a 97.5 százalékra visszafogott motorteljesítmény, valamint az 1325 kg-os tömeg, ami a legmagasabb a mezőnyben. Hogy mit jelent ez a - szemmel látható - különbség, mutatjuk.

Így néz ki Michelisz 100 milliméteres hasmagasságú Hyundai-a:

Akár fészket is lehetne rakni a Hyundai alattForrás: Francois Flamand / DPPI/Francois Flamand

Így a 80 mm-re emelt Honda:

Látszik, hogy a Honda szinte belesimul az aszfaltbaForrás: Francois Flamand / DPPI/Francois Flamand

És így a 70 mm-es hasmagasságú Volkswagen Golf:

Nem csoda, hogy Rob Huff volt a leggyorsabb a reggeli időmérőnForrás: Francois Flamand / DPPI/Francois Flamand

Még avatatlan szem is jól látja, hogy a Hyundai esetében alig marad leszorítóerő a hasmagasság miatt.

A vasárnap reggeli időmérőt - ahogyan a szombati szabadedzéseket - ezzel a hátránnyal kezdték meg a Hyundaiok. Ahogy az várható volt, a könnyebb, nagyobb motorerővel futó, és a kedvezőbb hasmagasságnak köszönhetően nagyobb leszorítóerővel rendelkező Volkswagenek, Hondák és Audik domináltak az időmérőn. A 30 perces etapot a Sébastian Loeb Racing világbajnok brit versenyzője, Rob Huff nyerte meg a Volkswagen Golf GTI TCR-rel, az ALL-INKL.COM Münnich Motorsport fiatal pilótája, a francia Yann Ehrlacher lett a második a Honda Civic TCR-rel, és az Audi Sport Leopard Lukoil Team Audi RS3 LMS-ével Gordon Shedden a harmadik. Michelisz legjobb hyundaiosként a 14. időt futotta, de a nürburgringi akciója miatt kapott öt rajthelyes büntetésével csak a 19. rajtkockából indulhat a vasárnap délutáni első futamon. 

A mezőny másik két magyarja, a Zengő Motorsport versenyzője, Nagy Norbert a 23. lett a Cuprával. Csapattársa, Szabó Zsolt az időmérő alatt a gumifalnak ment, emiatt meg is szakították az edzést, a 26. helyről indulhat a 16.20-kor kezdődő futamon.

A WTCR első hollandiai időmérőjének végeredménye:

Előtte 12.20-tól is lesz autóverseny, a TCR Európa-kupa első hollandia futamát közvetítjük élőben az Origón. A mezőnyben három magyarnak: a M1RA-s Nagy Dánielnek, a Hell Energy Racing with KCMG versenyzőjének, Tassi Attilának, valamint a JLG Sportot képviselő Jedlóczky Márknak szurkolhatunk. Az első versenyen Tassi, a hétfői másodikon pedig Nagy indulhat a harmadik helyről.