Vágólapra másolva!
A kétszeres kamion Európa-bajnok Kiss Norbert 2018-ban harmadik bajnoki címére hajt a Tankpool24 csapat Mercedes versenykamionjával. A szezon alatt az Origón vezetett blogjában osztja meg érzéseit és gondolatait a versenyhétvégék előtt és után. Az idény első fordulója május 25-e és 27-e között volt Misanóban, most pedig hazai pályán indul a szombathelyi versenyző. Legfrissebb bejegyzésében a hungaroringi forduló előtti eseményekről írt.

A versenyhét az egész szezonban különleges, de a hazai futamot megelőző napok minden másnál izgalmasabbak. Óriási a pörgés ilyenkor, szinte minden napra jut egy tévé- vagy rádióinterjú, miközben a felkészülés is zajlik. A rengeteg tennivaló között csak egyetlen célom van: dobogóra állni a hazai közönség előtt.

Az előző évekhez képest idén jóval korábbra tették a magyarországi fordulót a versenynaptárban: augusztus helyett már június elején, a bajnokság második állomásaként következik a mogyoródi verseny. Imádom a Hungaroringet, kis túlzással azt is mondhatnám, hogy minden repedését, minden buckáját ismerem.

Épp ezért örülök neki, hogy a tavalyi versenyről rengeteg a jó emlékem: időmérőt és futamot is sikerült nyerni a hazai szurkolók előtt, idén szeretném ezt megismételni, persze nem lesz könnyű feladat, mert nagyon erős a mezőny, ez már az első, misanói hétvégén kiderült.

Mindig nagy élmény hazai közönség előtt autózni Forrás: Kiss Norbi

Az Ivecók rengeteget fejlődtek tavalyhoz képest, Jochen Hahnt tartom a legesélyesebbnek a végső győzelemre, mert piszok tapasztalt és gyors a srác. Amiatt is nehéz lesz őt befogni, hogy az új fejlesztésű motorunk sajnos még nem készült el, de így is a győzelemre fogunk hajtani, akármilyen nehéz is lesz ez a tavalyi erőforrással. Rajtam tényleg nem fog múlni semmi, minden tőlem telhetőt megteszek azért, hogy a lehető legjobb eredményt érjük el, hiszen ez mégis csak az én pályám.

Pénteken VIP-autóztatással melegítettünk be Forrás: Kiss Norbi

A versenyhétvége előtti napokon nagyon kevés a lehetőség a pihenésre, szinte minden percem be van táblázva, éjszakába nyúlóan dolgozunk Mártival, egyeztetünk a csapattal, a vendégekkel. Csütörtökön és pénteken már főleg a pályán vagyunk.

Márti rengeteget segít a szervezésben és az ügyintézésben Forrás: Kiss Norbi

Jó ilyenkor ismerősként üdvözölni a Hungaroringen dolgozó önkénteseket, a pálya dolgozóit, a csapattagokat, a többi csapatot, az újságírókat.

Ilyenkor már érzem, hogy forr a vérem, főleg, ahogy egyre nő a nyüzsgés a paddockban.

Idén is teljesen szabad a bejárás a boxutca mögötti területre, vagyis érvényes jeggyel bárki közelről megnézheti a versenykamionokat. Ennek különösen örülök, mert fantasztikus érzés a szurkolókkal találkozni, minden bátorító szó, minen "hajrá, Norbi" jólesik.

Szeretek a szurkolókkal találkozni a paddockban Forrás: Kiss Norbi

A rengeteg ügyintézés után pénteken már indul a program a szabadedzésekkel, állítjuk a kamiont, hogy a szombati időmérőn és a futamokon a lehető legjobb helyezést érjük el. Nekem most kicsit lazább lett a program, ugyanis kizártak a pénteki szabadedzésről, amiért a német túraautó-bajnokság magyarországi hétvégéjén egy DTM-es Mercedesszel tettem pár kört a pályán. A szabályzat szerint ugyanis 14 nappal a kamion Eb futama előtt az aktuális versenyhelyszínen már semmilyen járművel nem lenne szabad körözni, mert az nem hivatalos tesztnek számít.

Sajnos azonban a Mercedes AMG C63 DTM-ére nem tudtam nemet mondani, elcsábított a lehetőség.

Mivel viszont csak két nappal léptem túl az előírt határidőt, így viszonylag enyhe lett a büntetés, egy szabadedzést kell csak kihagynom. Persze sajnálom, hogy ennyivel is kevesebbet mehetek, hiszen minden megtett kör számít, de remélem, a hétvégi eredményeken nem látszik majd ez a kimaradt harminc perc.