Társoldalunk:

Michelisz Norbertet megbüntették, három hellyel hátrább sorolták

2018.10.26. 07:43

Ahogyan az várható volt, szoros időmérőt futott a túraautó-világkupa mezőnye Japánban. A WTCR idei utolsó előtti hétvégéjén rendhagyó időrend alapján már pénteken lezajlott az összes szabadedzés és időmérő. Michelisz Norbert az első időmérőn a nyolcadik helyet szerezte meg a BRC Racing Team Hyundai i30 N TCR-ével, a második kvalifikáción bejutott a Q2-be, ahol hetedik lett. Sajnos, később érkezett a hír, hogy a magyar autóst a versenybizottság megbüntette, így három rajthelyes büntetést kapott.

Munkatársunk helyszíni jelentése Szuzukából:

Hogy mennyire egyben van a túraautó-kupa mezőnye, hogy mennyire eltűnnek az autók közötti különbségek a legendás szuzukai pályán, azt jól mutatja, hogy az első időmérőn az első tizennégy versenyző egy másodperen belül volt, vagyis a tizennegyedik helyezett Nathanaël Berthonnak mindössze 0.968 volt a lemaradása a leggyorsabb Aurélien Comte mögött.

Nyolcadik rajtkocka az első versenyre MichelisznekForrás: Clement Marin / DPPI/Clement Marin

Michelisz Norbert 0.722-es hátránnyal lett nyolcadik, de elégedetten kommentálta az elért helyezését. A magyar versenyző a helyszínen az Origónak azt mondta:lehetett volna ennél a nyolcadik helynél rosszabb is. Nehéz volt jó időt menni, nagy volt a forgalom, koszos volt a pálya.

Az első helyezett Aurélien Comte lett a DG Sport Competition Peugeot 308 TCR-ével, Kevin Cecconé a második rajtkocka. A fiatal olasz versenyző szinte feltámasztotta a Mulsanne Srl Alfa Romeo Giulietta TCR-ét. A szezon elején Fabrizio Giovanardival és Gianni Morbidellivel csak a mezőny végén poroszkáló olasz csapat Ceccon szlovákiai beugrása óta hozza az eredményeket. Érthető, hogy a 25 éves versenyző boldogan nyilatkozott az időmérő után az Origónak.

Kevin Cecconnak igencsak jól fekszik az Alfa Romeo Giulietta TCRForrás: Jean Michel Le Meur / DPPI/Jean Michel Le Meur

„Elmondhatatlanul boldog vagyok, ez egy fantasztikus eredmény. Közel voltunk a pole pozícióhoz is, de nagyon egyben van a mezőny, kiszámíthatatlan volt a vége. A második szabadedzésen óriásit hibáztam, kitörött az autóm jobb első kereke, nem győztem elnézést kérni a csapattól, amiért miattam ilyen keményen kellett dolgozniuk. Megfogadtam, hogy egy jó időmérős eredménnyel hálálom meg a munkájukat, meg is lett. De még hátra van a második időmérő, úgyhogy még nem lazíthatunk.”

Harmadik helyen az ALL-INKL.COM Münnich Motorsport argentin pilótája, Esteban Guerrieri végzett.

A mezőny másik két magyarja, a Zengő Motorsportnál versenyző Szabó Zsolt a 24., Nagy Norbert a 25. helyen zárt.

Kevin Ceccon helyi idő szerint kora este már nekikezdhetett az ünneplésnek, bombameglepetésre ugyanis - világbajnokokat megelőzve - megnyerte a második kvalifikációt, vagyis megszerezte a pole pozíciót a vasárnapi főfutamra - igaz, a mezőny pillanatnyilag legkönnyebb autójával. Michelisz Norbert heteddiként végzett a Q2-ben, vagyis a főfutamon a hetedik, a fordított rajtrácsos szombati második versenyen pedig a negyedik helyről indulhat. Legalábbis ezt gondoltuk egy ideig. Mert később jött a hír, hogy a versenybizottság megbüntette a magyar pilótát, akit három hellyel hátrább soroltak a szombati első futamon. Nem csak őt. Yann Ehrlacher, Timo Scheider, Esteban Guerrieri, illetve Thed Björk és Gabriele Tarquini is megkapta a magáét, egészen pontosan a három helyes rajtbüntetést. Az indoklás elképesztő: a bírók szerint ez a hat pilóta indokolatlanul lassan haladt a pályán.

Szombaton - magyar idő szerint - reggel 7 óra 5 perckor az első futammal megy tovább a program, a második és harmadik verseny vasárnap hajnalban 3 óra 5 perckor, valamint 4 óra 30-kor kezdődik.