Világbajnokokat győzött le Michelisz és Tassi

AUTO - TESTS BARCELONE WTCR - 2019 Test espagne touring car championnat du monde
MICHELISZ NORBERT, 5HUNGARY),BRC HYUNDAI N SQUADRA CORSE,HYUNDAI I30 N TCR, portrait and TASSI ATTILA, (HUNGARY),KCMG,HONDA CIVIC TYPE R TCR, portrait during the 2019 FIA WTCR World Touring Car Tests at Barcelone, Spain, March 27 to 29 - Photo Xavi Bonilla / DPPI
Vágólapra másolva!
Kiegyensúlyozott teljesítménnyel, higgadt versenyzéssel szerezte meg élete első világkupapontjait a WTCR legfiatalabb versenyzője, az újonc Tassi Attila. A KCMG mindössze 19 éves pilótája a túraautó-világkupa marokkói főfutamán a 20. helyről rajtolva a 11., pontszerző helyen ért célba. Michelisz Norbert is nagyot ment, ráadásul lázasan, a 14. helyről végül a nyolcadik helyen hozta be a Hyundait. 

A főfutam előtti, fordított rajtrácsos második verseny magyar szempontból nem kezdődött jól, de a körülményekhez képest a legjobban végződött. A marrákesi utcai pályán Michelisz Norbert a 14., Tassi Attila a 21. helyről indulhatott, végül mindketten kihozták a maximumot a lehetőségeikből, és ami ennél is fontosabb, egyben behozták az autót a főfutam előtt.

A fordított rajtrácsos verseny legnagyobb vesztese Michelisz márka- és csapattársa, Nicky Catsburg volt. Az időmérőn futott tizedik idejével megszerezte ugyan a pole-t, még a rajtnál is jól jött el, majd a 12. körben elfékezte magát, és a gumifalban kötött ki.

Dupla dobogót bukott ezzel a Hyundai, az addig a második helyen autózó Gabriele Tarquini viszont futamgyőzelmet ünnepelhetett.

Catsburg autójában egyszerűen elszállt a fék, minden előzetes hibaüzenet nélkül Forrás: FIA WTCR

Catsburg balesete miatt bejött a biztonsági autó, így 20 körösre nőtt a versenytáv, az újraindítás után már nem volt változás az elején. Gabriele Tarquini szemmel látható fölénnyel nyert Jean-Karl Vernay előtt, a fiatal Yann Ehrlacher lett a harmadik.

Volt szerepe a biztonsági autónak is Forrás: Origo

Michelisz Norbert végül a pontszerző 12. helyen ért célba, Tassi Attila pedig élete második WTCR-futamát a 20. helyen fejezte be.

Nagyot mentek a magyarok

Majd jött a főfutam, mely szintén biztonsági autós körök miatt lett hosszabb, Monteiro és Ehrlacher akadt össze szerencsétlenül, ezért jött be a safety car. Az újraindítás után sokáig Yvan Muller vezetett, de a táv kétharmadánál úgy lelassult az autója, hogy előbb mindenki elment mellette, aztán be is jött a boxba.

Nem sokkal később Augusto Farfus Hyundaia is lelassult, így már csak Michelisz és Tarquini tartotta életben a koreai gyártó pontszerző reményeit.

Két körrel a vége előtt Jean-Karl Vernay is eldobta az Audit, elég csúnyán találta el a falat, de épségben szállt ki az autóból. A mentés idejére újra bejött a biztonsági autó, nem is ment már ki, mögötte intették le a futamot.

Thed Björk nyerte a versenyt, ezzel a Cyan Racing Lynk & Co első győzelmét is. Frederic Vervisch, a Comtoyou Team Audi Sport franciája lett a második, harmadik helyen pedig az újonc Mikel Azcona ért célba a PWR Racing Cuprájával.

Tassi Attilának van oka a mosolyra Forrás: Frederic Le Floc'h / DPPI/Frederic Le Floc'h

Michelisz Norbert és Tassi Attila is végig kiegyensúlyzott, koncentrált versenyzéssel végül értékes pontokat szerzett.

A BRC Racing Team magyarja a nyolcadik helyre jött be a tizennegyedikről indulva, Tassi Attila pedig a huszadikról a 11. helyig küzdötte fel magát.

Következik három hét múlva a Hungaroring, ahol tovább javíthatnak összetettbeli pozíciójukon a magyarok.