Társoldalunk:

Álló helyzetben is eldőlt a motorral, autóversenyző lett belőle

2019.04.12. 08:03

Konczos Máté néven született Győrben, tíz éve viszont, mikor Angliába költözött, Mattre változtatta keresztnevét. Viszonylag későn vált belőle autóversenyző, nem is akar már sokáig kint maradni, azt tervezi, hogy Magyarországon kezd majd utánpótlás-nevelésbe. Előtte viszont egy kinti GT-sorozat, a Ginetta GT5 Challenge versenyein vesz részt. Az Origónak mesélt karrierjéről és terveiről is.

"Mindig is ott volt a kisagyamban az autóversenyzés, de Magyarországon korlátozottak a lehetőségek, Angliában pedig nagyobb a sportág múltja. Gokrattal kezdtem gyerekkoromban, majd két kerékre váltottam, de miután volt néhány esésem a gyorsasági motorral, erősen elgondolkodtam a váltáson. A 83-as főúton, a cseszneki szerpentineken nem kifejezetten versenypálya-minőség fogadja a motorosokat, ezt saját bőrömön is tapasztaltam, de az utolsó csepp a pohárban az volt, mikor - épp motoros iskolába indulva - otthon, álló helyzetben eldőltem a motorral, és anyukám ezt végignézte" - idézte fel a kezdeteket az Origónak a 35 éves versenyző.

Matt KonczosForrás: Fox Motorsport

Miközben az autósport végig mellékszereplő volt az életében, 2009-ben Angliába költözött, hogy a lehető legmagasabb szinten kamatoztassa üzleti tudását, most kereskedelmi igazgatóként dolgozik. Érkezése után egy-két évvel került kapcsolatba a Ginettával, majd 2016-17-ben jött az áttörés.

Sikerült egy tesztvezetésre bejutnom, majd összehoztak a Fox Motorsporttal, jelenleg is az ő színeikben versenyzem. Előbb egy tesztprogramban vettem részt, majd az első teljes szezonom 2018-ban volt. A Ginetta GT5 Challenge a brit GT-bajnokság része, ez az egyik legnagyobb platform itt az autóversenyzésben, ami nem Forma-1. Természetesen a túraautózással nem vehetjük fel a versenyt, a mi sorozatunk nem annyira a kontaktokról, a test-test elleni küzdelemről szól. Ugyanolyan autókkal, ugyanazokkal a specifikációkkal versenyzünk mind, a csatát legtöbbször az dönti el, hogy ki hogyan halad a saját fejlődésében. A Ginetták szériának kinéző autók, de inkább versenyautóként találkozni velük, mint utcai autóként."

A 805 kg-os Ginetták Ford Zetec alapú motorral, hatsebességes szekvenciális Quaife váltóval és Quaife ATB differenciálművel felszereltekForrás: Fox Motorsport

Máté célja, hogy az idei sorozatban minél többször dobogóra álljon a hétfordulós bajnokságban, jövőre pedig egy kategóriával feljebb lépne a GT Openbe.

"2020 környékén szeretnék visszatérni Magyarországra, szeretném elérhetővé tenni és megismertetni ezt a sportot, az autóversenyzést a legfiatalabbakkal is. Jó lenne minél szélesebb körben megértetni az emberekkel, hogy az autóversenyzés valódi sport."

A győri pilóta az április 20-22-én Oulton Parkban kezdődő bajnokságon félig magyar, félig brit zászló alatt versenyez majd. "Angliából van a liszenszem, de az autómon magyar zászló lesz, az overallomon pedig mindkettő."