Vágólapra másolva!
Kiss Norbert, kétszeres Európa-bajnok kamionversenyző 2019-ben is az Origón vezetett blogjában számol be a versenyhétvégékkel kapcsolatos érdekességekről. A bajnokság a hajrájához érkezik, már csak két hétvége van hátra, a magyar pilóta továbbra is az összetett dobogójáért harcol.

Az idei bajnokság utolsó előtti versenye következik Le Mans-ban, Franciaországban. Ez megint egy olyan helyszín, ahol szeretik a kamionversenyt. Az egyik kedvencem ez a pálya a Hungaroring után, egyrészt azért, mert legendás helyszín, másrészt a közönség, a hangulat, a pálya minősége miatt, ez az egyik legminőségibb az egész szezonban.

Hosszú kanyarok, alacsony kerékvetők jellemzik, nagyon jól lehet menni rajta, és szerencsére legutóbb Zolderben nagyon sok pontot gyűjtöttünk, ami lendületet ad az évad vége felé. Közeledtünk az áhított pozícióhoz, a bajnoki összetett harmadik helyéhez, úgyhogy jó előjelekkel kezdjük az utolsó előtti hétvégét.

A csapat jó, ahogy mindig, az autó jó és egyben van, ahogy mindig, a kamionok felkészítése rendben zajlott. Itt hibázás már nem fér bele, többen vagyunk versenyben a bajnoki dobogóért, és ebből a társaságból senki nem akar hibázni, mert akkor oda az év végi helyezés. Magammal szemben is ez az elvárásom: ne hibázzak, és közben hozzuk ki a maximumot a rendelkezésre álló eszközökből, technikából, ne kerüljek bajba.

Ha ezt megtesszük, akkor nyugodtan mehetünk majd aludni, legyen bármi is az eredmény. Ha pedig el is veszítjük a pozíciót, az ne a mi hibánkból történjen, hanem azért, mert a többiek még jobbak nálunk, ezt viszonylag belátható időn belül el tudom fogadni.

De ha én rontom el, akkor az kellemetlen. Többen is versenyben vagyunk a harmadik helyért, szeretném őket a rajtnál és a versenyen is minél messzebbről elkerülni, hogy biztosan ne kerüljek semmilyen galibába.

A Zolder és Le Mans közötti szabad hétvégén sem unatkoztunk, a székesfehérvári Alcoa gyárban tartott rendezvényen találkozhattam azokkal, akik gyártják a kamionom felniejit, Abdán pedig a Fliegl programjára jött el sok szurkoló, az ilyen rendezvények mindig feltöltenek és lendületet adnak a következő versenyre.

Forma-1 is volt, a Szingapúri Nagydíjon kifejezetten feküdt a pálya a Ferrarinak, nem is tudom, miért gondoltuk, hogy nem nyerhetnek. A Mercedes stratégiája érthetetlenül gyenge volt, nem nehezetítették meg a Ferrari dolgát, nem léptek fel támadólag a versenyen, úgyhogy minden tisztelet a Ferrarinak, jól mentek az időmérőn, jó stratégiát választottak, megérdemlik abszolút.

Az elmúlt időszak Forma-1-es átigazolási hírei közül a Haas döntése lepett meg legjobban, miszerint megtartják mindkét pilótájukat. Egészen érthetetlennek tűnik, hiszen Romain Grosjean már évekkel ezelőtt bizonyította, hogy alkalmatlan, ahogy Magnussen is. Hányszor mentek már egymásnak is, a legnagyobb meglepetés, hogy ragaszkodnak hozzájuk, miközben sorban állnak fiatalok, és tapasztalt, öreg rókák is, akikkel ütős csapatot lehetne összerakni.

Meglátjuk majd, mit alkotnak jövőre, egyelőre még az idei szezonnak sincs vége, ahogy a sajátomnak sem.

Úgyhogy egyelőre most Le Mans-ra koncentrálunk, majd két hét múlva jön a szezonzáró hétvége Jaramában, reméljük, hogy minden a számunkra legjobban alakul!