Társoldalunk:

Két rajtelsőséggel Michelisz nagy lépést tett a WTCR-győzelem felé

2019.12.13. 09:31

Nem is kezdődhetett volna jobban a szezonzáró hétvége Michelisz Norbert számára a túraautó-világkupa mezőnyében. A magyar versenyző a három futamból kettőt az élről kezdhet és növelte előnyét az ellenfeleivel szemben. 

Az élmezőnyben zárt szabadedzések után Michelisz Norbert a háromból két futamra rajtelsőséget szerzett a túraautó-világkupa (WTCR) idei utolsó hétvégéjén Szepangban. A Hyundai pilótája az első időmérőn 2:13.748-at futott, ami 0,38 másodperccel jobbnak bizonyult a 2. helyezett Aurélien Panis eredményénél, a 3. helyezett Néstor Girolamit pedig 0,419 másodperccel győzte le.

Michelisz szempontjából kedvező a helyzet, mert a világkupa-győzelemért folytatott harcban a közvetlen ellenfelei nem szerepeltek jól. Az összetett 2. helyezettje, Esteban Guerrieri mindössze a 10. rajtkockát tudta megszerezni az első időmérőn, Yvan Mullernek és főleg Thed Björknek pedig kifejezetten gyengén ment, csupán a 16. pozíciót és a 28. helyet érték el, majd a második időmérőn is küszködtek.

Michelisz pole-t szerzett és növelte az előnyét az első időmérőnForrás: Florent Gooden / DPPI/Florent Gooden

„Igencsak elégedett voltam az autóm teljesítményével és a sajátommal is. Ezek pályafutásom legjobb körei között voltak. Agresszív stratégiával kezdtem, de a határokon belül maradtak. Köszönetet kell mondanom a csapatnak a mai eredményért, mert tökéletes teljesítmény volt. Én aratom le a babérokat, de szerintem nyertem némi időt a szélárnyéknak köszönhetően – mondta Michelisz az első időmérő után.

A Hyundai, a Honda és a Lynk & Co már az időmérőn taktikázni kezdett, csapattársaik szélárnyékot adtak az élpilótáknak, akik így a hosszú egyeneseken előnybe kerültek.

Ez azonban érdemben csak Michelisznek segített, a magyar versenyző a rádión jelezte is a mérnökének, hogy Gabriele Tarquinitől szinte tökéletes szélárnyékot kapott, ezért az edzés vége felé újabb mért kör helyett már inkább spórolt a gumikkal. Az első időmérőn mutatott szereplésének jutalma 5 pont, amivel 14-re növelte az előnyét a pontversenyben Guerrieri előtt.

A Hondával versenyző Tassi Attilának nem sokat segített, hogy korábban már vezetett a malajziai pályán, az első időmérő edzésen mindössze a 21. pozíciót érte el, Michelisznél csaknem másfél másodperccel gyengébb köridővel. 

A második időmérőn is leszerepelt a Lynk & Co

A második időmérő edzésen teljesen más körülmények fogadták a mezőnyt: leszállt az este, hűvösebb lett, de magas maradt a páratartalom, illetve a megszokottak szerint a második felvonást három részre bontva, Q1-Q2-Q3 leosztásban rendezték meg. Az első harmadban a cél minden esélyes számára a továbbjutás volt, ez végül csak a két éllovasnak sikerült. 

Panis (2.), Michelisz (1.) és Girolami (3.), az első időmérő legjobbjaiForrás: Gregory Lenormand / DPPI/Gregory Lenormand

A Lynk & Co autói ezúttal is tandemben léptek pályára, ez azonban Micheliszt nem befolyásolta, rögtön 2:13.868-at futott, amivel ismét felállította az első időmérőn látott 0,33 mp-es különbséget Girolami és Catsburg előtt. A délután gyengélkedő Muller erősebben kezdett, az első mért körök után az 5. helyen állt.

Az első időmérőhöz hasonlóan ezúttal is szükség volt egészpályás sárga zászlóra,

Panis félrelökte az egyik gumibálát, ezért a mezőny tagjai visszatértek a bokszba. Nem sokkal korábban három (!) Audi is összeütközött egymással, Jean-Karl Vernay és Frédéric Vervisch összeakadt, majd Gordon Shedden is koccant francia csapattársával.

Guerrieri volt Michelisz legnagyobb ellenfele az éjszakában, a harmadik futamon egymás mellől rajtolnakForrás: Gregory Lenormand / DPPI/Gregory Lenormand

A sárga zászlós megszakítás után 10 perc maradt a Q1-ben, Michelisz első eredménye elég erősnek tűnt a továbbjutáshoz, de csapata őt is pályára küldte, hogy a magyar versenyző tapasztalatokat szerezzen a folyamatosan változó körülményekről. A világkupa éllovasa 0,009 másodperccel elmaradt a korábbi legjobbjától, a szélárnyékában haladó Catsburg átvette a vezetést 2:13.552-vel.

Öt perccel a Q1 leintése előtt Muller a 7. helyen állt, Tassi a korábbi hátrányát csaknem megfelezve, 0,879 másodperces lemaradással a 8. helyezett volt, Björk mindössze a 21. helyen várta a hajrát, bár a továbbjutást valószínűleg ő sem tartotta valószínűnek. Ez nem is sikerült neki, a svéd pilóta már a Q1-ben kiszállt a küzdelemből.

Tassi kockáztatott a fordított rajtrácsos pole-ért, de ezúttal nem járt sikerrelForrás: Gregory Lenormand / DPPI/Gregory Lenormand

Ennél nagyobb, és a Lynk & Co számára kellemetlenebb meglepetés, hogy Muller a 13. helyen szintén kiesett, ezzel komoly hátrányba került a világkupa-győzelemért folytatott küzdelemben. Michelisz 2:13.366-tal a 2. helyen zárta a Q1-et Catsburg mögött, a 3. helyezett Mikel Azcona lett Guerrieri előtt, és Tassi is folytathatta a második harmadban a 11. helyezésének köszönhetően.

Michelisz tempóját látva nem volt kérdés, hogy a magyar versenyző nem fog taktikázni a Q2-ben

és a lehető legjobb eredménnyel a Q3-as pontokra fog hajtani. 2:13.054-gyel tovább javította a leggyorsabb kört, mögé Catsburg, Tarquini, Azcona és Guerrieri sorakozott fel. Tassi a fordított rajtrácsos pole pozíciót érő 10. helyre apellált, de végül csak az utolsó lett a második harmadban.

A Q3-ban az öt résztvevő között három Hyundai-pilóta szerepelt, a versenymérnökök döntése szerint Michelisz lépett pályára elsőként, utána Tarquini, Catsburg, Azcona és Guerrieri teljesítette a mért körét. Az argentin pilótával már a Q2-ben közölték, hogy nincs esélye a pole-ra, komolyabb hiba nélkül a koreai gyártó autóinak állt a zászló.

Michelisz mindkét időmérőt az élen zárta, a lehető legtöbbet kihozta a pénteki napbólForrás: Gregory Lenormand / DPPI/Gregory Lenormand

Michelisz a Q3-ban szélárnyék nélkül enyhén elmaradt korábbi legjobbjától, 2:13.141-et ért el. Tarquini a vártnál gyengébb, 2:14.961-es kört futott, Catsburg köre is messze volt a hibátlantól. 2:14.586-tal ugyan befért két csapattársa közé, de a Cuprával versenyző Azcona is odaért Michelisz mögé a 3. helyre 2:14.020-szal. A 2. rajtkockát Michelisz nagy riválisa, Guerrieri szerezte meg, de a különbség így is tovább nőtt a két éllovas között.

A sorsdöntő futamok előtt 15 pont Michelisz előnye. 

A magyar versenyző biztosan megnyeri a világkupát, ha a hétvége során az elérhető 85-ből legalább 66 pontot megszerez, az első 10-ből 10-et begyűjtött, és két futamon is az élről rajtol, így az időmérők eredménye alapján jó esély van arra, hogy komolyabb számolgatás nélkül is a BRC Hyundai N Squadra Corse pilótája kerüljön ki győztesként.

„Igazából, ebben már nem volt sokkal több, mindent beleadtam, és kétszer is majdnem nekimentem a gumibáláknak – nyilatkozta Michelisz a Q3 után. – Végül is, sikerült ritmusba kerülni, úgyhogy hihetetlenül boldog vagyok. Most már mosolyoghatok, tudom, hogy még három verseny vár rám, de nagyon örülök a teljesítményem láttán, mert mindent kihoztunk a lehetőségeinkből, és 10 értékes pontot szereztünk."