Társoldalunk:

Michelisz Norbert megnyerte az első futamot Sepangban

2019.12.15. 08:49

Michelisz Norbert az első rajtkockából indulva magabiztosan nyerte meg az első futamot a túraautó világkupasorozat utolsó, malajziai versenyhétvégéjén, Sepangban. Miután közvetlen üldözője, Esteban Guerrieri csak a 4. helyen zárt, a magyar pilóta előnye 27 pontra nőtt az argentin és 35-re a francia Yvan Müller előtt. 

Pályafutása, egyben a magyar autósport legnagyobb sikerének küszöbén ülhet autóba Michelisz Norbert 2019. december 15-én Sepangban. A BRC Hyundai N Squadra Corse magyar versenyzője az összetett pontverseny éléről várta a versenyhétvégét, és miután mindkét pénteki időmérő edzést magabiztosan nyerte meg, az előnye tovább nőtt (326 pontja van, míg Esteban Guerrierinek 311), a vasárnapi három futam előtt 15 ponttal vezet egyetlen igazán veszélyes üldözője, az argentin Guerriero (Honda) előtt.

Két rajtelsőséggel Michelisz nagy lépést tett a WTCR-győzelem felé

Nem is kezdődhetett volna jobban a szezonzáró hétvége Michelisz Norbert számára a túraautó-világkupa mezőnyében. A magyar versenyző a három futamból kettőt az élről kezdhet és növelte előnyét az ellenfeleivel szemben. Az élmezőnyben zárt szabadedzések után Michelisz Norbert a háromból két futamra rajtelsőséget szerzett a túraautó-világkupa (WTCR) idei utolsó hétvégéjén Szepangban.

Ha sikerrel jár, ő lehet a magyar autósport történetének első világbajnoka (noha a WTCR csak világkupa minősítést kapott a Nemzetközi Autósport Szövetségtől, az FIA-tól, azaz hivatalosan összetett világkupagyőztes lesz a pontverseny győztese), ami óriási és teljes mértékben megérdemelt siker lenne a 35 éves magyar pilóta számára.

Pályafutása legnagyobb sikere kapujában várja Michelisz a WTCR-döntőt

Példátlan formátumú és magyar szempontból ritka nagy téttel bíró zárófordulóra készül az FIA túraautó-világkupa mezőnye. A 2017-es WTCC-vereség után Michelisz Norbert újra egy nagy siker kapujáig jutott, de a WTCR utolsó hétvégéje előtt az előnye ellenére sem neki lejt a pálya.

Azt tudni lehetett, hogy két 9, és a harmadik hosszabb, 12 körös futamon nem csak a gyorsaság fog dönteni, a márkákat futattató csapatok óriási taktikai küzdelmet fognak vívni. A futam előtt Michelisz ezen a téren is jobban állt, hiszen az első rajtot megelőzően neki három márkatársa (köztük a címvédő, végtelenül rutinos, Gabriel Tarquini) is volt az első tízben, ráadásul mindannyian Guerrieri előtt, akit egyetlen hondás segíthetett felzárkózásban. 

Az előre megírt taktikákat egy valami zavarhatta össze: az eső, ami alaposan megbolygathatja a száraz pályán kialakult rajtsorrendet, és, ami meg is érkezett az első futam idejére. Nem nagyon, de azért esett. Michelisz nem titkolta, hogy nem örül: "Szerettem volna ezt a helyzetet elkerülni, mert ilyenkor azért a szerencsének is nagy szerepe van. Reméljük, hogy ezúttal nekünk lesz szerencsénk" – mondta a futamot közvetítő M4 Sportnak.

Az összetett bajnoki címre Michelisz és Guerrieri mellett még a négyszeres WTCC-világbajnok Yvan Mullernek (305 pont) és a 2017-es bajnoki címet éppen Norbi elől megnyerő svéd Thed Björknek (288 pont) van matematikai esélye. Előbbi azonban a 16., míg utóbbi csak a 28. helyről várta az első futam rajtját. Ami a szokásokkal ellentétben nem álló rajt volt, hanem úgynevezett repülőrajt, a versenyzők a biztonsági autó mögött megtett felvezető körről rajtoltak el. 

Az első két futam 9 kör, azaz 49,887 kilométer.  

Michelisz magabiztosan tartotta meg az első helyét a felvezető autó kiállása után, és gyorsan kiépített egy stabil közel kétmásodperces előnyt az üldözőkkel szemben. Guerrieri persze nem adta fel, és araszolt előlre, a harmadik körben már a hetedik helyen autózott. A 16. helyről rajtoló Yvan Muller elképesztű tampóban száguldott a Cyan Racing Lynk & Co egyik autójával, és a kör végén már a 10. helyen autózott. Kedvünket azonban ez sem szeghette, mert Micheliszé volt a leggyorsabb kör.  

Yvan Muller félelmetes tempót diktált az első futamonForrás: Florent Gooden / DPPI/Florent Gooden

A 4. körben Guerrieri még egyet előzött, majd honfitársát, Nestor Girolamit is megelőzte, aki nem nagyon harcolt az ötödik helyért... Yvan Muller továbbra is félelmetes volt, és az 5. körben már a 7. helyen autózott, különösen a pálya második és harmadik szektorában volt ellenállhatatlan a négyszeres bajnok francia pilóta.

Michelisz csapatát nem zavarta meg az eső, jól eltalálták a Hyundai beállításait, mert Michelisz előnye nem csökkent az üldözőkkel szemben, tartotta a két-két és fél másodperces előnyt. Eközben a mezőny másik magyar pilótája, Tassi Attila egészen a 12. helyig vágtatott előre. Két körrel a leintés előtt Michelisz, Aurelian Panis és Tarquini volt az első három sorrendje, utánuk következett Guerrieri. Yvan Müller hivatalosan az ötödik volt, noha a szabadkártyás Joao Paulo Lima de Oliveira előtt volt. 

Az utolsó két körre igazi izgalmak már nem maradtak, Michelisz Norbert tökéletes, higgadt versenyzéssel nyerte meg az első futamot, ezzel 27 pontra növelve az előnyét Esteban Guerrieri előtt. Tassi Attila a 13. helyen végzett és 3 világbajnoki pontot szerzett. Ez volt a magyar pilóta ötödik futamgyőzelme, amivel egy esetleges pontegyenlőség esetén is felé billenne a mérleg nyelve Guerrierivel szemben.

Magabiztos befutó:

"Őszintén szólva egyáltalán nem volt könnyű, mert elég trükkös időjárási körülmények között kellett versenyeznünk. Nagy nyomás volt rajtunk, de örülök a saját teljesítményemnek és az autó teljesítményének is. Egy pillanatra sem nyugodhattam meg teljesen, mert elég jó tempót autóztak mögöttem a srácok, ráadásul ilyen időben sosem tudhatod, hogy mi történik mögötted. Igyekeztem akkora előnyt kiépíteni, hogy, ha esetleg hibáznék akkor is maradjon időm korrigálni" – mondta Michelisz Norbert nem sokkal a leintés után.

Könnyebb az élet, ha Gabirele Tarquini is a közelben vanForrás: Clement Luck / DPPI/www.clementluck.com/Clement Luck

A BRC Hyundai N Squadra Corse még a csapatvilágbajnoki címért is harcban áll, amiről egyáltalán nem tettek le Micheliszék: „Gabriele a 3. helyen ért célba, ez a csapatbajnokságban is nagyon fontos. Teljes támadásba kellett lendülnünk. Jól ismerem őt, az esetek 99 százalékában képes erre, mindig nagyon örülök, hogy mellettem lehet – mondta a magyar versenyző.

"Feszült voltam a futam előtt, szükség volt a szerencsére, akár a gumiválasztásnál, akár a beállításoknál. Az elején nyomtam, ahogy csak bírtam, hogy minél nagyobb legyen az előnyöm" – tette még hozzá az M4 Sportnak nyilatkozva.

Eredmény, WTCR malajziai versenyhétvége, 1. futam: 1. Michelisz Norbert, 2. Aurelian Panis, 3. Gabriele Tarquini, 4. Esteban Guerrieri, 5. Joao Pauol Lima de Oliveira, 6. Yvan Muller.... 13. Tassi Attila

A pontverseny élmezőnyének állása 28 futam után (30-ból): 1. Michelisz 351 pont, 2. Guerrieri 324 pont, 3. Yvan Muller 316 pont...23. Tassi Attila 55 pont

A WTCR malajziai versenyhétvégéjének második futamára 11:15-től, míg a harmadikra 13:10-től kerül sor. Mindkét futamot élőben követheti az Origo percről-percre tudósításával.