Társoldalunk:

Tassi és Michelisz riválisa is marad a Hondánál a WTCR-ben

2020.01.11. 00:01

A 2020-as szezont is a túraautó-világkupában teljesíti Tassi Attila. A magyar versenyző azt is nyilvánosságra hozta, hogy továbbra is a Honda színeiben folytatja a versenyzést.

Továbbra is legalább két pilóta képviseli Magyarországot az FIA túraautó-világkupában (WTCR): a 2019-es bajnok Michelisz Norbert mellett a mezőny tagja marad a 20 éves Tassi Attila is, aki tavaly mutatkozott be a világkupa-sorozatban, előtte összetett 2. helyezett lett a TCR International Series-ben a M1RA versenyzőjeként, és 4. lett a 2018-as TCR Európa-kupában.

Tassi még a Michelisz-csapat pilótájaként ült először Honda volánja mögé és az idei szezon során is kitart a japán márka mellett, továbbra is gyári pilótaként áll a tízfordulós pontvadászat elé.  

Tassi Attila marad a Hondánál a WTCR-benForrás: Florent Gooden / DPPI/Florent Gooden

„Hatalmas öröm számomra, hogy 2020-ban is Honda gyári pilótaként indulatok a WTCR-ben. A tanuló évemben volt pár jó momentum, mint Portugáliában a pole pozíció és a nürburgringi hétvége is, ahol megvolt a tempónk a dobogóra. Ha idén kevesebb rossz szerencsém lesz, mint idén a szezon vége felé, akkor szerintem nagy lépést tudok előre megtenni” – írt a fiatal pilóta a Facebook-oldalán.

A budapesti versenyző mellett a Honda kötelékében marad Esteban Guerrieri is, aki az utolsó pillanatig harcolt Michelisszel a 2019-es bajnoki címért, csapattársa, Néstor Girolami, valamint Tiago Monteiro is, aki Tassi oldalán versenyzett a KCMG-nél. A pilóták beosztását a gyártó egyelőre nem közölte, így lehetséges, hogy átrendeződés történik.

Guerrieri az utolsó pillanatig küzdött Michelisszel a bajnoki címértForrás: Florent Gooden / DPPI/Florent Gooden

„A szenzációs 2019-es szezon után nagyon izgatottan várom, hogy a Honda színeiben folytassam 2020-ban és ismét hajthassunk a bajnoki címre, amiről csak egy hajszállal maradtunk le – nyilatkozta Guerrieri. – A Civic Type R TCR sok szempontból fantasztikus autó, és alig várom, hogy a tesztelés alkalmával újra a volán mögé üljek.”

A hondás csapatok közül 2019-ben a Münnich Motorsport volt sikeresebb, Guerrieri majdnem bajnok lett, 

Girolami pedig az összetett 7. helyén zárt, de három győzelmet szerzett, ami saját elmondása szerint túlszárnyalta az elvárásait. Arra számít, hogy 2020-ban még ennél is versenyképesebbek lesznek a japán gyártó autóival.

Monteiro volt Tassi csapattársa, egyelőre nem erősítették meg, hogy ez így marad-eForrás: Frederic Le Floc'h / DPPI/Frederic Le Floc'h

A KCMG párosa nem volt ennyire sikeres, Tassi portugáliai pole pozíciója mellett két leggyorsabb kört tudhat a neve mellett, de az egész szezon során mindössze két kört töltött az élen, a legjobb eredménye pedig a 4. hely volt.

Tassi a szezont a 24. helyen zárta, jóval rutinosabb csapattársa, az egykori F1-es pilóta, Tiago Monteiro is csak a 20. lett.  

„Ez lesz a kilencedik szezonom a Honda Racing pilótájaként, nem is lehetnék boldogabb, miután meghosszabbítottuk a szerződést – nyilatkozta a portugál versenyző. – Nehezen alakult a visszatérő évem 2019-ben, mert a mezőny erősebb, mint a WTCC-ben valaha volt, és nagyon gyorsan kellett felvennem a ritmust. A portugáliai győzelem és a japán pole pozíció a versenyautóban töltött legjobb pillanataim közé tartozott és további sikereket szeretnék elérni a szezon során.”

A WTCR idei szezonja 2020. április 5-én indul Marokkóban, majd három héttel később a Hungaroringen lép pályára a mezőny a Kamion Európa-bajnoksággal közös eseményen.